Sieć Tesco opublikowała dane dotyczące sprzedaży w trzecim kwartale roku fiskalnego oraz w okresie bożonarodzeniowym. W Europie Centralnej zanotowano dwucyfrowe spadki, co w dużej mierze spowodowane jest kondycją sieci na polskim rynku.
Sprzedaż Tesco w naszym regionie w trzecim kwartale spadła aż o 14,2%, a w ujęciu L4L o 11%. Niewiele mniejsze spadki zanotowano w okresie bożonarodzeniowym. Wówczas sprzedaż obniżyła się o 12,8%, a sprzedaż porównywalna (L4L) o 9,1%
– Nasze ogólne wyniki sprzedaży w Europie Środkowej odzwierciedlają trwającą transformację działalności, fundamentalnie zmieniającą nasze podejście do polskiego rynku oraz zmianę wielkości, uproszczenie i poprawę znaczenia sieci w Czechach, na Węgrzech i na Słowacji. Zmiany w Polsce miały największy wpływ na wyniki, które z wyłączeniem Polski w 19-tygodniowym okresie osiągnęły -3,7%. Z kolei ok. 3% spadku wynika z zamknięć, zmian powierzchni placówek oraz optymalizacji oferty asortymentowej – przyznaje Dave Lewis, dyrektor generalny sieci Tesco.
Foto: bigstockphoto.com