Wieloletnią tradycję mają już coroczne spotkania franczyzobiorców sieci Chata Polska z zarządem sieci. 22 lutego br. takie spotkanie miało miejsce w Świnoujściu. Impreza przebiegała pod hasłem „W roli głównej konsument”. Składała się z kilku części. W pierwszej, targowej producenci prezentowali swoją ofertę produktową, proponując ją franczyzobiorcom w atrakcyjnych promocyjnych cenach. W tym roku na targach pojawiło się 42 producentów bezpośrednio współpracujących z Chatą Polską oraz liczni producenci powiązani z hurtowniami Marol, głównym dystrybutorem sieci zabezpieczającym dla niej około 40% zaopatrzenia. Docelowo udział hurtowni Marol w obsłudze sklepów sieci Chata Polska ma dynamicznie wzrastać, szczególnie w obszarze kluczowych kategorii asortymentowych.
W kolejnej części prezes Robert Siemiński podsumował dokonania zarówno w hurcie, jak i w detalu (obroty Chaty Polskiej za 2018 r. to 760 mln zł, wzrost 2,6% w stosunku do poprzedniego roku) oraz wskazał najważniejsze cele, przed którymi w przyszłości stoją zarówno Marol, jak i Chata Polska. W przypadku franczyzy będzie to wprowadzenie nowego formatu sklepu. Pozostali prelegenci skupili się na szczegółowych analizach dotyczących m.in. oferty cenowej i współpracy z producentami, na zapewnieniu sklepom atrakcyjnego asortymentu, na wieloaspektowych działaniach promocyjnych z preferencją dla nowoczesnych technologii. W tej części nagrodzono również wyróżniających się franczyzobiorców sieci.
Z kolei w części wieczornej, mającej już typowo rozrywkowy charakter, a wzorowanej na oscarowej gali, wręczano symboliczne statuetki za nakręcone przez franczyzobiorców klipy reklamowe dotyczące Chaty Polskiej. Później bawiono się na parkiecie do rana. Prezes Robert Siemiński w rozmowie z „Poradnikiem Handlowca” podkreślał, że tego typu formuła spotkań, łącząca targi, sprawozdanie zarządu z działalności, z integracją handlowców w formie zabawy sprawdza się, będąc doskonałym pomysłem na zjednoczenie się franczyzobiorców wokół wspólnego dbania o przyszłość sieci, w tym i własnych biznesów. Od tej strony w Świnoujściu frekwencja dopisała – w hotelu Radisson Blu Resort pojawiło się 75% właścicieli z liczącej ponad 260 sklepów sieci Chata Polska.