Catman Group: Kosmetyki w sklepie osiedlowym – nowe trendy

Aktualności

Catman Group: Kosmetyki w sklepie osiedlowym – nowe trendy

Od wielu lat w kosmetykach damskich widać coraz większe zmiany zarówno w ilości i rodzaju asortymentu, jak i miejscach sprzedaży. Wniosek może być tylko jeden. Polskie kobiety chcą się czuć coraz bardziej kobieco i wymagają od producentów większego wyboru oraz jakości – mówi Piotr Ignaczak, Catman Group.

Kobiety stają się bardziej świadome w wyborze kosmetyków. Już nie tylko marka, jakość czy cena decydują o wyborze produktów. Ważne jest również, czy produkty są ekologiczne, zdrowe dla skóry oraz czy pochodzą od rodzimych producentów. Praktycznie wszystkie kategorie kosmetyków coraz bardziej zaznaczają swoją obecność na kobiecej półce z kosmetykami. W jaki sposób sprostać wymaganiom konsumentek, prowadząc mały sklep osiedlowy? Specjalistyczne drogerie, sklepy wielkopowierzchniowe oraz nowoczesne apteki potrafią motywować klientki do zakupu. Jednak nie należy zapominać, że sklep osiedlowy posiada dwie kluczowe przewagi. Po pierwsze, jest blisko. Po drugie, właściciel doskonale zna swoje klientki. Dlatego właśnie warto rozważyć posiadanie „Kącika dla Pań”, w którym klientki mogłyby znaleźć te produkty, które im są najbardziej potrzebne. Minimalny wybór w takich kategoriach, jak: pielęgnacja twarzy, kosmetyki kolorowe oraz zapachowe, opierający się na produktach marek popularnych (niska i średnia cena) oraz większy wybór w kategoriach: preparaty do włosów, preparaty myjące oraz do higieny jamy ustnej, powinien być dobrą mieszanką asortymentową.

Bardzo ważne jest, by:

• Produkty z tej kategorii były szczególnie widoczne, dlatego specjalna strefa w postaci regału i półek lub specjalistycznego ekspozytora powinna znajdować się w miejscu, gdzie klientki będą miały więcej przestrzeni a co za tym idzie, więcej czasu na wybór i podjęcie decyzji.

    t

  • Asortyment w zakresie cen mieścił się na poziomie niższym i średnim. Co oznacza dostępność produktów z marek popularnych. Produktów drogich i superdrogich klientki poszukują w sklepach specjalistycznych.
  • t

  • Asortyment był dedykowany dla kobiet dojrzałych o ugruntowanych preferencjach i niskiej potrzebie poszukiwania nowości.

Prowadząc w sprzedaży tę kategorię warto pamiętać, że produkty te podlegają bardzo dużej sezonowości sprzedaży. Ponadto takie dni, jak: Dzień Kobiet, Dzień Matki czy Walentynki są doskonałą okazją do większej sprzedaży. Posiadając specjalną strefę „Kącik dla Pań”, przed tymi świętami sklep jest w stanie ściągnąć również bardzo dużą grupę mężczyzn, którzy mając ograniczony czas i świadomość produktową, będą poszukiwać prostego wyboru (mała ilość asortymentu) oraz zaprzyjaźnionego doradztwa od właściciela sklepu – co kupić dla swoich ukochanych kobiet?