6 grudnia br. podczas konferencji w Ministerstwie Rozwoju Carrefour Polska dołączył do Partnerstwa na rzecz celów zrównoważonego rozwoju. Podczas spotkania zaprezentowano przewodnik dla firm „SDGs w Praktyce”, którego partnerem branżowym jest Carrefour. Carrefour Polska od wielu lat podejmuje działania z zakresu zrównoważonego rozwoju, które wpisują się w realizację SDGs. Dołączenie sieci handlowej do partnerstwa na rzecz realizacji celów wynika więc z konsekwentnego prowadzenia strategii firmy. Kartę partnerstwa w imieniu firmy podpisał Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska. Wraz z Carrefour do inicjatywy przystąpili także przedstawiciele innych branż, m.in.: finansowej, energetycznej, budowlanej, odpadowej, a także organizacje pozarządowe wspierające środowiska biznesowe.
W trakcie konferencji odbywającej się w Ministerstwie Rozwoju jej uczestnicy dowiedzieli się więcej o dwóch projektach Carrefour. Pierwszym z nich jest najnowsza inicjatywa firmy – innowacyjny system SENS (Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą). Umożliwia on klientom Carrefour łatwiejsze komponowanie zdrowej, zbilansowanej diety. SENS to system czytelnych grafik, które umieszczone są z przodu opakowania produktu i informują konsumentów o wartościach odżywczych artykułów spożywczych i zalecanej częstotliwości ich spożywania. Drugi z projektów to program „STOP Marnotrawstwu”. Głównym założeniem programu jest walka z codziennym marnotrawstwem na każdym szczeblu funkcjonowania firmy i promowanie przeciwdziałania marnotrawstwu wśród pracowników, dostawców i klientów Carrefour. W ramach programu sieć m.in. przekazuje żywność Federacji Polskich Banków Żywności, stosuje odnawialne źródła energii i proekologiczne rozwiązania technologiczne w sklepach, gospodaruje odpadami BIO, przekazując je do lokalnych kompostowni, edukuje klientów, szkoli dostawców i realizuje dla nich m.in. kampanię Autodiagnostyk.