Carrefour Polska rozwija kategorię produktów zdrowej żywności oraz nowych konceptów handlowych i programów edukacyjnych związanych ze zdrowiem. Sieć na bieżąco analizuje trendy konsumenckie, z których wynika że Polacy coraz większą wagę przywiązują do zdrowego odżywania, zbilansowanej diety oraz aktywności fizycznej.
Światowe zainteresowanie zdrowym stylem życia i zdrową żywnością nie ominęło również Polski. Zgodnie z raportem firmy Nielsen „Global Healthy Eating” połowa konsumentów w Polsce stara się zrzucić wagę. Prawie 3 na 4 Polaków podjęło decyzję o rezygnacji z cukru, a niemal 40% spożywa mniej żywności przetworzonej. W porównaniu z wynikami europejskimi nasi konsumenci wykazują się w tej kwestii większą świadomością.
W odpowiedzi na trendy konsumenckie Carrefour Polska stale rozwija asortyment zdrowych produktów. Niedawno wprowadzono do sprzedaży między innymi produkty bez laktozy lub produkowane na bazie owoców, czyli bez dodatku cukru. Firma sukcesywnie od 2014 roku rozwija w Polsce ofertę parafarmaceutyków i dermokosmetyków Źródło Zdrowia oraz koncept Świat Zdrowia, czyli produktów bezglutenowych, dietetycznych, dla diabetyków, sojowych oraz bio i ekologicznych. Obecnie liczy już ona ponad 700 pozycji i jest dostępna we wszystkich formatach sklepów: hipermarketach, supermarketach oraz sklepach convenience.
Uzupełnieniem tej oferty jest linia „Jakość z Natury Carrefour”, która gwarantuje wysoką jakość, świeżość, autentyczność pochodzenia oraz korzystną dla klientów relację ceny do jakości. Produkty te wytwarzane są bez sztucznych konserwantów i są wolne od surowców modyfikowanych (GMO). Wszystkie produkty Jakość z Natury pochodzą zmałych, lokalnych gospodarstw, co daje możliwość prześledzenia pełnego procesu ich powstawania „od pola do talerza”. W ubiegłym roku do sprzedaży trafiły nowe produkty, takie jak kurczak z chowu wybiegowego, szynka serrano z Hiszpanii czy łosoś z Norwegii. W 2015 roku Jakość z Natury zanotowała 31% wzrost sprzedaży rok do roku.
– Polscy konsumenci są coraz bardziej zainteresowani tematem zdrowia. Jako sieć handlowa wyprzedzamy te trendy i dążymy do zapewnienia naszym klientom stale rozwijanej, szerokiej i różnorodnej oferty zdrowej żywności, dopasowanej do ich potrzeb w każdym z formatów naszych sklepów – powiedział Robert Noceń, Sekretarz Generalny w Carrefour Polska.
Zdrowie znalazło swoje miejsce również wśród najważniejszych obszarów strategicznych najnowszej kampanii marketingowej prowadzonej przez Carrefour Polska w telewizji, radiu, prasie i internecie. Jej bohater – Napoleon – w lekko humorystycznej formie zachęca Polaków do poznania szerokiej i różnorodnej oferty zdrowej żywności w Carrefour.