Carrefour Polska podpisał kontrakty farmerskie z polskimi rolnikami

Aktualności

Carrefour Polska podpisał kontrakty farmerskie z polskimi rolnikami

Carrefour Polska podpisał 24 kwietnia br. specjalne kontrakty farmerskie z siedmioma polskimi producentami warzyw i owoców. Jest to ważny element wdrażania strategii Transformacji Żywieniowej przez Carrefour. Umowy zagwarantują wysoką jakość warzyw i owoców dla klientów sieci oraz stabilność współpracy dla obu stron.

Carrefour Polska przywiązuje ogromną wagę do zdrowego odżywiania, starając się każdego dnia zapewnić w swojej ofercie świeże i smaczne warzywa i owoce. Nie bez znaczenia jest tutaj współpraca z rzetelnymi dostawcami, będącymi w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom klientów Carrefour. Bardzo ważną kwestią jest również wypracowanie takiego modelu współpracy, który zapewni sieci stałe dostawy produktów od sprawdzonych producentów, klientom – niezmiennie wysokiej jakości ofertę warzyw i owoców o porównywalnym wyglądzie, wielkości i smaku, a dostawcom – stabilną współpracę, gwarancję zbytu i możliwość planowania produkcji.

Takie właśnie korzyści gwarantują kontrakty farmerskie, będące dla Carrefour preferowanym modelem biznesowym we współpracy z dostawcami. Pierwsze z nich zostały podpisane 24 kwietnia br. z siedmioma rolnikami i dotyczą dostawy papryki czerwonej, asortymentu bio (cukinia, marchew, buraki, cebula młoda, dynia hokkaido, włoszczyzna, jarmuż, jabłka, ziemniaki), porów, rzodkiewki, szparagów, sałaty, kalafiorów i brokułów. Wśród producentów znaleźli się Agrohurt, Grono, Fruit, Szpargrol, Olbromski, Natureza i Farma Świętokrzyska. Producenci ci obsadzili już pola przeznaczone dla Carrefour, a pierwszych zbiorów można spodziewać się w lipcu tego roku.

– Cieszymy się, że dzięki naszej strategii współpracy mali dostawcy nie muszą troszczyć się o sprzedaż i korzystają z naszego doświadczenia i kompetencji. Widzimy, że korzystne warunki pozwalają im z roku na rok zwiększać uprawy, przez co stają się coraz silniejszymi firmami – stwierdziła Anna Kurnatowska, Dyrektor Działu Handlowego Produktów Świeżych w Carrefour Polska.

Podpisanie kontraktów to kolejny element realizowanej od bieżącego roku strategii Transformacji Żywieniowej, która jest jednym ze strategicznych celów Carrefour.

Firma, chcąc zapewnić swoim klientom najwyższy komfort konsumpcji, dąży do bycia liderem transformacji żywieniowej. Firma pragnie zagwarantować stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości i po przystępnych cenach. Transformacja żywieniowa będzie realizowana w oparciu o kluczowe zobowiązania: wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego w Polsce od roku 2018, demokratyzację żywności bio, promocję produktów lokalnych i regionalnych, długofalowe wsparcie dla rolników w procesie przekształceń na rolnictwo ekologiczne oraz mobilizację Fundacji Carrefour w zakresie finansowania takich projektów.