Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w sierpniu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Po raz kolejny branża handlowa odnotowała najwyższe wydatki przeznaczone na reklamę.
Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42% spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38%). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8%), telekomunikacja (7%) i motoryzacja (5%).
W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota zbliżyła się do wydatków branży farmaceutycznej – 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.
Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27%) i sklepów w elektroniką (25%), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, swoją pozycję umocniły także hipermarkety (9%).
Źródło i foto: Instytut Monitorowania Mediów