Lato już w pełni i można cieszyć się widokiem różnorodnych kwiatów oraz smakiem ulubionych owoców. Byłoby to niemożliwe bez udziału pszczół. Choć kampania “Bracia i Maja dla pszczół” dobiega końca, pomoc owadom zapylającym jest nieograniczona.
Bracia, Maja i eksperci
Lipiec to ostatni miesiąc trwającej od maja kampanii “Bracia i Maja dla pszczół”. Już po raz drugi Bracia Sadownicy połączyli siły ze specjalistką od ogrodów, Mają Popielarską, aby wspomóc naszych małych współpracowników – owady zapylające. W tym roku zwracają uwagę nie tylko na ich niezwykle istotną rolę, ale również na różnorodność – zarówno gatunków pszczół oraz samych zapylaczy, jak na istotę samej bioróżnorodności. Dlatego do tegorocznej edycji zaprosili także ekspertów w swojej dziedzinie – prof. Łukasza Łuczaja oraz Katarzynę Miesierkę i Joannę Roczyńską z Dzikich Zapylaczy.
Prof. Łukasz Łuczaj jest botanikiem, doktorem habilitowanym nauk biologicznych, wykładowcą akademickim, a przy tym popularyzatorem działań na rzecz ochrony przyrody. Katarzyna Miesierka i Joanna Roczyńska, twórczynie portalu Dzicy Zapylacze, to pasjonatki i miłośniczki pszczół, które opisują dzikie pszczoły.
Sposoby na pomoc pszczołom
Podobnie jak w zeszłym roku, tak i w tym marka zasiała miliony roślin kwitnących w postaci łąki kwietnej, która stanowi pożywienie i schronienie dla zapylaczy. To jednak nie jedyne działania, jakie Bracia podjęli w tym roku. Celem kampanii jest nie tylko zachęcanie do pomagania pszczołom, ale także edukacja na ich temat, dlatego zakres aktywności w ramach akcji, podobnie jak grono ekspertów, został poszerzony. Poprzez synergiczne działania, łączące w sobie aspekt edukacyjny oraz swobodną formę, Bracia chcieli trafić do jak największej ilości osób.
Kampanię rozpoczęło wyjątkowe wydarzenie w sadzie, które miało miejsce wśród kwitnących jabłoni. Ten szczególny i piękny dla oczu moment w sadzie podkreśla, że nie byłoby to możliwe bez udziału głównych bohaterów kampanii – dzikich owadów zapylających. Na event zostało zaproszone grono influencerów oraz przedstawiciele mediów. Każdy z uczestników dostał ponadto mini-szklarnię wraz z nasionami do wysiewu, aby mógł realnie zaangażować się w pomoc zapylaczom.
Tegoroczne działania marki, poza komunikacją opartą na edukacji, skupiają się na aktywnym zachęcaniu innych do pomocy i pokazywaniu, że można to zrobić w prosty i szybki sposób, jakim jest właśnie sianie łąki kwietnej. Dlatego pod koniec maja odbyło się wspólne wysiewanie łąki na skwerze im. Olgi i Andrzeja Małkowskich. Akcja została zorganizowana z udziałem Fundacji Łąka, która o łąkach kwietnych wie wszystko. Oprócz zasianej łąki, na miejscu staną również domki dla owadów. Efekty tego wysiewu będą widoczne już za kilka tygodni.
W czerwcu marka zaprosiła do akcji kolejnych influencerów, którzy tym razem samodzielnie wysiali swoją mini-łąkę kwietną. Działania te były połączone z konkursem na instagramowym profilu, w którym do wygrania były mini-szklarnie. W ramach kampanii powstała także dedykowana komunikacja na social mediach marki. W czerwcu profil Braci przejęły edukacyjne treści o pszczołach, łąkach i bioróżnorodności, które powstały we współpracy z zaproszonymi ekspertami. Dzięki temu każdy w łatwy i przyjemny sposób może poznać informacje na temat naszych małych przyjaciół. Podjęcie różnorodnych działań pozwoliło na łączne dotarcie do ponad 1,7 miliona osób.
Bracia Sadownicy nie opierają się jednak na jednorazowych działaniach. Świadczy o tym nie tylko fakt, że jest to druga edycja kampanii, a pomoc pszczołom w ich sadzie trwa cały rok. Aby zachować merytoryczne treści na dłużej, Bracia, Maja oraz eksperci stworzą e-book – kompendium wiedzy nt. zapylaczy.
Limitowane smaki napojów
W ramach tegorocznych działań nie mogło zabraknąć także ziołowo-kwiatowych smaków dedykowanych kampanii. W ramach linii lemoniad Letnie jabłko spróbować będzie można 3 smaków: ogórek z miętą, wiśnia z lawendą oraz truskawka z bazylią. Ponownie będzie można rozkoszować się smakiem także 3 kwiatowych wariantów sezonowej edycji Musującego jabłka: z kwiatem bzu, z różą i z lawendą. Choć kampania dobiega końca letnimi, orzeźwiającymi smakami będzie można cieszyć się do końca wakacji.
źródło: Bracia Sadownicy