Jeronimo Martins, właściciel sieci sklepów Biedronka, rozesłał do kierowników swoich sklepów specjalne wytyczne na czas kryzysu, które mają pomóc w zmniejszeniu zużycia prądu. To efekt rosnących cen energii elektrycznej, które w przypadku sieci handlowych są wyjątkowo dotkliwe.
W wytycznych możemy znaleźć m.in. następujące zalecenia:
- „Oświetlenie w sklepach sieci działa w godzinach pracy sklepów, w czasie towarowania jest przygaszane, a oświetlenie parkingów i logotypów zewnętrznych działa tylko po zmroku”.
- “Oświetlenie jest wyłączone poza godzinami pracy sklepu i towarowania”.
- “Kierownicy placówek otrzymali zalecenie wyłączania oświetlenia w biurach, stołówkach, toaletach i sanitariatach, gdy nie są używane”.
- “Systemy wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania będą działały w godzinach pracy sklepów w oparciu o ustalone parametry grzania i chłodzenia”.
- “Drzwi regałów chłodniczych i mroźni pozostają zamknięte, gdy nie są używane”.
— Głównym założeniem programu jest racjonalne i efektywnie wykorzystanie energii, dzięki czemu nasze sklepy będą także bardziej przyjazne środowisku. Przygotowaliśmy dla pracowników wytyczne oraz dedykowane szkolenia, które określają konkretne zachowania, wskazówki oraz standardy efektywnego wykorzystania energii w Biedronkach — mówi Natalia Rompska-Żuk, menedżerka ds. zarządzania energią w sieci Biedronka.
Źródło: businessinsider.pl