Pierwszy sklep bezkasowy sieci Take&GO, został otwarty po fazie testowej. Jest czynny całą dobę, 7 dni w tygodniu i mieści się przy ul. Półwiejskiej 13 w Poznaniu.
Aby wejść do sklepu, potrzebna jest aplikacja, którą znajdziemy w sklepach Google Play oraz App Store. Po jej pobraniu zostaniemy poproszeni o podanie kilku niezbędnych danych oraz podpięcie karty płatniczej, którą zapłacimy za zakupy. Po skonfigurowaniu aplikacji można wejść do sklepu za pomocą kodu QR i zrobić pierwsze zakupy. W asortymencie, na który składa się około 900 produktów, znajdziemy artykuły spożywcze oraz szeroki wybór kanapek, świeżych soków czy też gotowych dań. W sklepie nie jest możliwe nabycie alkoholu oraz wyrobów tytoniowych. Wszystko to w przestrzeni wykorzystującej nowoczesne ekrany, informujące o aktualnych promocjach.
Za swoje produkty konsument zapłaci w tzw. strefie kasującej, gdzie znajduje się półka, na której może położyć zakupy. Po chwili, bez potrzeby skanowania towarów, na ekranie wyświetli się lista zakupów. Wystarczy, że klient ją zaakceptuje, a z jego karty zostanie pobrana płatność. Faktura wysyłana jest na podany adres mailowy oraz dostępna w aplikacji.
— Pierwsze wrażenia klientów są bardzo pozytywne. Naszym celem było stworzenie sklepu, który pozwala na błyskawiczny proces zakupowy ze wsparciem nowoczesnej technologii. Przed nami jeszcze dużo pracy i obserwacji, ale pierwszy istotny etap jest już za nami – mówi Marcin Dąbrowski, Prezes Zarządu Surge Cloud, firmy stojącej za powstaniem sklepu.
Zainteresowanie tego typu formatem jest duże. Na sam proces testowy zapisało się w ciągu jednej doby 1 500 chętnych – dzięki ich opinii twórcy projektu mogli wprowadzić istotne zmiany i otworzyć sklep dla wszystkich zainteresowanych. Do końca lutego 2020 twórcy zamierzają otworzyć 6 działających lokalizacji, natomiast do końca 2020 planowanych jest powstanie około 20 sklepów — głównie w Poznaniu i Warszawie.