22 kwietnia Dzień Ziemi. Lidl Polska wspiera ochronę zasobów naturalnych

Aktualności

22 kwietnia Dzień Ziemi. Lidl Polska wspiera ochronę zasobów naturalnych

Sieć Lidl Polska od wielu lat podejmuje działania mające chronić środowisko naturalne. Troska o ekologię obejmuje m.in. zrównoważone pozyskiwanie surowców, np.: kakao, herbaty, kawy, bawełny i celulozy, sadzenie łąk kwietnych, zapobieganie wylesianiu, zielone budownictwo, a także konsekwentną realizację strategii redukcji i recyklingu plastiku – REset Plastic. Działania sieci potwierdzają liczne certyfikaty oraz współprace z międzynarodowymi organizacjami proekologicznymi.

Zrównoważony rozwój jest jednym z głównych celów strategicznych sieci Lidl na rzecz lepszej przyszłości. Sieć podejmuje odpowiedzialność za obszary, w których jej działania wpływają na ludzi i środowisko. Firma ogłosiła strategię zrównoważonego rozwoju, koncentrującą się na sześciu obszarach: ochronie klimatu i zasobów, poszanowaniu bioróżnorodności, uczciwym działaniu, promocji zdrowia i zaangażowaniu w dialog. W 2021 roku została ona uzupełniona o naukowo określone cele klimatyczne, zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). W ramach strategii klimatycznej, do 2030 r. Lidl zamierza zredukować swoje emisje operacyjne we wszystkich krajach obecności marki o 80% (w porównaniu z 2019 r.). Aby osiągnąć te ambitne cele, firma opracowała plan działania – dotyczy on zarówno emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidla, jak i emisji pośrednich, występujących w łańcuchach dostaw firmy. W związku z tym sieć zachęca swoich dostawców do zmniejszenia własnych emisji. Koncentruje się głównie na tych producentach, którzy odpowiadają za 75% emisji z tzw. zakresu 3 (pośrednia emisja gazów cieplarnianych), aby do 2026 r. ustalili swój własny cel klimatyczny zgodnie z kryteriami inicjatywy Science Based Targets.

Zasoby w naszych rękach

Z początkiem 2022 r. sieć zawarła umowę ze sprzedawcą energii na wydanie świadectw pochodzenia energii w całości ze źródeł odnawialnych. Oznacza to, że Lidl Polska będzie wykorzystywać wyłącznie zieloną energię, wytwarzaną z wody, wiatru, biomasy czy słońca. Ma to ogromne znaczenie dla środowiska – zwyczajna elektryczność generuje ponad 600 gramów spalin i dwutlenku węgla na kilowatogodzinę, podczas gdy emisja energii z OZE jest do nawet 15 razy mniejsza. Z myślą o efektywności energetycznej, sklepy sieci wyposażone są również w rozwiązania ekologiczne jak: gruntowe pompy ciepła, panele fotowoltaiczne, oświetlenie LED czy technologię odzysku ciepła z urządzeń chłodniczych i wentylacji mechanicznej (rekuperacja). Lidl Polska opracował także autorską Politykę wodną w sektorze zakupów towarów handlowych, czyli dokument określający wyzwania, cele i obowiązki w zakresie odpowiednich praktyk wykorzystywania zasobów wodnych w łańcuchu dostaw. Całość dokumentu można znaleźć na stronie www.lidl.pl w zakładce „Zrównoważony rozwój”. Dodatkowo, dzięki obowiązkowemu uczestnictwu w standardzie Global G.A.P. wszystkie partnerskie przedsiębiorstwa rolne Lidl dokumentują swoje kompetencje w zakresie dobrych praktyk rolniczych. Uwzględnia się przy tym również aspekty użytkowania wody.

It’s a plastic world

Plastikowe zanieczyszczenia stanowią coraz większy problem dla ludzi, zwierząt i środowiska. Jak podaje Komisja Europejska, ponad 80% odpadów zanieczyszczających morza i plaże – nie tylko w UE, ale na całym świecie – to tworzywa sztuczne. Stanowią one zagrożenie dla gatunków morskich – a poprzez mikrocząsteczki dostające się do ich organizmów, w sytuacji spożycia – także dla człowieka. Mając to na uwadze, Lidl realizuje strategię REset Plastic, która dotyczy redukcji i recyklingu plastiku w zakresie opakowań marek własnych.

W ramach strategii REset Plastic, sieć dąży, aby do 2025 r:

  • 100% opakowań maksymalnie nadawało się do recyklingu,
  • zużycie plastiku w opakowaniach zostało zredukowane do 20%,
  • w opakowaniach wykorzystywano średnio 25% recyklatów.

Lidl systematycznie pracuje nad osiągnięciem tych celów. Jako pierwszy w branży wprowadził znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem, dzięki czemu wybrane BIO owoce i warzywa rozpakowano z plastikowych opakowań. W sklepach sieci dostępne są również woreczki wielokrotnego użytku, które można wykorzystać zamiast plastikowych „zrywek”. Do oferty wprowadzane są artykuły gospodarstwa domowego (np. wiaderka, kosze na pranie) wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących w 100% z recyklingu. Ponadto Lidl stale współpracuje z dostawcami w celu zmniejszenia zawartości plastiku w opakowaniach bądź całkowitej ich eliminacji, np. w asortymencie owoców i warzyw.

źródło: materiały prasowe

 

 

Udostępnij artykuł