Tesco

Tesco Polska wprowadza aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania żywności. Wcześniej, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i Europie Środkowej, Tesco udostępniło dane dotyczące marnowania żywności w swoich sklepach i dystrybucji.

Polska jest jedynym krajowym rynkiem, na którym sieć Tesco nie osiąga zysku. Dyrektor generalny przyznał, że jeśli wyniki nie poprawią się, nie wykluczone jest wycofanie się z polskiego rynku.

Już po raz piąty sieć sklepów Tesco wychodzi naprzeciw lokalnym społecznościom. Od 8 października aktywni mieszkańcy mają szansę zdobyć dofinansowanie na realizacje projektu społecznego w ramach V edycji programu grantowego „Decydujesz, pomagamy”.

Sprzedaż grupy osiągnęła poziom 28,3 mld GBP, wobec 25,2 mld GBP w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wyniki sieci napędza brytyjski rynek. W Europie Centralnej odnotowano spadek sprzedaży i przychodów, co związane jest z ograniczeniem handlu w niedziele.

Od utworzenia jednej jednostki biznesowej w Europie Środkowej, Tesco kładzie duży nacisk na uproszczenie codziennej współpracy ze swoimi partnerami handlowymi. Firma wprowadza nowe sposoby pracy oraz rozwiązania ograniczające biurokrację i wspierające innowacje u dostawców. Aby ułatwić zrozumienie procedur i zasad, Tesco wdraża nową platformę szkoleniową dla dostawców z Europy Środkowej - Supplier Training Essentials.

Już po raz 3. wystartowały zapisy na „Ekspedycje Smaków” dla uczniów klas 0-4. W ramach bezpłatnego programu „Od uprawy do potrawy” nauczyciele mogą zabrać dzieci na wycieczkę edukacyjną, skorzystać z gotowych scenariuszy lekcji oraz zdobyć grę planszową o niemarnowaniu żywności. Zapisy do programu na rok szkolny 2018/2019 ruszyły 6 września. Partnerem akcji jest Tesco Polska.

Sieć Tesco zamierza uruchomić na brytyjskim rynku nowy format sklepów. Ma być odpowiedzią na ekspansję dyskontów. Nowy format ma oferować asortyment odmienny od tego dostępnego w innych placówkach sieci.

Firma Tesco Polska poinformowała swoich pracowników o przyspieszeniu realizacji planów biznesowych w zakresie redukcji kosztów operacyjnych i podniesienia konkurencyjności. Sieć potwierdziła plan likwidacji 13 przynoszących straty sklepów.

Francuski Carrefour  i brytyjskie Tesco poinformowały o nawiązaniu globalnej współpracy. Dzięki temu będą mogły one zaproponować swoim klientom niższe ceny, co ma pomóc skuteczniej konkurować z dyskontami.

W tym roku Amazon otworzył pierwszy sklep bez kas, w którym transakcji dokonuje się z poziomu aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Brytyjski oddział Tesco rozpoczął testy podobnego rozwiązania. W pierwszej fazie testów biorą udział pracownicy sieci.

Strony

X