Tesco

UOKiK skierował do drugiego etapu trzy postępowania w sprawie przejęcia sklepów Tesco przez Kaufland Polska Markety. Sprawa dotyczy lokalizacji w Lublinie, Wrocławiu i Warszawie. W tych sprawach konieczne jest przeprowadzenie badania  rynku.

Tesco zostało laureatem 16. edycji konkursu International Business Awards w kategorii „Corporate Social Responsibility Program of the Year – in Europe”. Sieć handlowa została wyróżniona srebrem za kampanię przeciw marnowaniu jedzenia. To już ósma na przestrzeni ostatnich dwóch lat nagroda dla Tesco za działania w ramach zrównoważonego rozwoju. Jury konkursowe doceniło realizowane przez Tesco w Europie Środkowej działania przeciw marnowaniu żywności.

Sieci handlowe coraz silniej angażują się w walkę z marnowaniem żywności. Tesco doskonali wewnętrzne procesy dystrybucji i przechowywania produktów, a od 2013 r. przekazuje nadwyżki żywności potrzebującym. Od ponad 5 lat edukuje dzieci w zakresie zdrowego odżywiania i niemarnowania żywności. Jedną z ciekawszych inicjatyw jest konkurs dla najmłodszych, który zachęcał do zaangażowania się w obchody przypadającego 16 października Światowego Dnia Żywności.

Podczas konferencji ,,Społeczne wyzwania biznesu po 30 latach gospodarki wolnorynkowej w Polsce”, która odbyła się 10 października 2019 r. w Ministerstwie Rozwoju i Inwestycji, została ogłoszona lista projektów społecznych biznesu mających największą wartość dla społeczeństwa w mijającym 30-leciu. W rankingu zostało wybranych, w odrębnych kategoriach, po 30 najlepszych projektów ogólnopolskich oraz lokalnych.

Do UOKiK wpłynął wniosek sieci Kaufland w sprawie przejęcia szóstego sklepu Tesco w Polsce. Tym razem chodzi o placówkę mieszczącą się przy ulicy gen. Augusta Emila Fieldorfa "Nila" w Warszawie.

Po pięciu latach stania na czele sieci Tesco jej prezes, Dave Lewis odchodzi ze stanowiska. Zastąpi go Ken Murphy.

Pół roku po deklaracji stosowania opakowań nadających się do ponownego przetworzenia w produktach marki własnej, Tesco przedstawia pierwsze efekty podjętych działań. Celem firmy jest usunięcie z opakowań produktów z logo Tesco wszystkich materiałów niepodlegających recyklingowi do końca 2020 r.

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield została wyłącznym agentem komercjalizującym dodatkowe powierzchnie, powstałe po przebudowaniu największych hipermarketów do formatu hipermarketu kompaktowego.

Kaufland złożył wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nabycia pięciu nieruchomości, w których mieszczą się obecnie hipermarkety Tesco. Chodzi o sklepy zlokalizowane w Krakowie przy ul. Wielickiej 259, w Warszawie przy ul. Stalowej 60/64, we Wrocławiu przy ul. Długiej 37/47, w Lublinie przy ul. Orkana 4 oraz w Gdańsku przy ul. Cienistej 30.

Już po raz 4. ruszył skierowany do dzieci ogólnopolski program „Od uprawy do potrawy” realizowany przez Tesco Polska. Tegoroczna edycja zmienia formułę i skupia się przede wszystkim na problemie marnowania żywności, szczególnie w kontekście postępujących zmian klimatu.

Strony

X