Tesco

Już po raz 3. wystartowały zapisy na „Ekspedycje Smaków” dla uczniów klas 0-4. W ramach bezpłatnego programu „Od uprawy do potrawy” nauczyciele mogą zabrać dzieci na wycieczkę edukacyjną, skorzystać z gotowych scenariuszy lekcji oraz zdobyć grę planszową o niemarnowaniu żywności. Zapisy do programu na rok szkolny 2018/2019 ruszyły 6 września. Partnerem akcji jest Tesco Polska.

Sieć Tesco zamierza uruchomić na brytyjskim rynku nowy format sklepów. Ma być odpowiedzią na ekspansję dyskontów. Nowy format ma oferować asortyment odmienny od tego dostępnego w innych placówkach sieci.

Firma Tesco Polska poinformowała swoich pracowników o przyspieszeniu realizacji planów biznesowych w zakresie redukcji kosztów operacyjnych i podniesienia konkurencyjności. Sieć potwierdziła plan likwidacji 13 przynoszących straty sklepów.

Francuski Carrefour  i brytyjskie Tesco poinformowały o nawiązaniu globalnej współpracy. Dzięki temu będą mogły one zaproponować swoim klientom niższe ceny, co ma pomóc skuteczniej konkurować z dyskontami.

W tym roku Amazon otworzył pierwszy sklep bez kas, w którym transakcji dokonuje się z poziomu aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Brytyjski oddział Tesco rozpoczął testy podobnego rozwiązania. W pierwszej fazie testów biorą udział pracownicy sieci.

Znamy zwycięzców IV edycji programu społecznego „Decydujesz, pomagamy”. Tesco wraz z Fundacją Tesco wesprą aktywnych mieszkańców kraju grantami o łącznej sumie 1 125 000 zł. Tym samym w Polsce zrealizowanych zostanie 375 inicjatyw społecznych, wpływających na poprawę kondycji najbliższego otoczenia.

Sieć Tesco podała wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku finansowego 2018/2019. W skali całej grupy zanotowano wzrost przychodów, ale na skutek zmian prawnych w Europie Centralnej zanotowano w tym regionie spadek sprzedaży.

Tesco zamknie 3 sklepy w Polsce. Obiekty w Warszawie, Kaliszu i Wrocławiu zostaną zlikwidowane, ponieważ przynoszą straty. Część zatrudnionych w nich osób znajdzie pracę w innych placówkach sieci.

Chcąc ograniczyć liczbę marnowanej żywności brytyjska sieć Tesco rezygnuje z napisu „najlepiej spożyć przed:”. Oznaczenie to zniknie z opakowań owoców oraz warzyw, ponieważ często jest mylnie interpretowane przez klientów.

Tesco zamyka swój sklep internetowy Tesco Direct na rynku brytyjskim. Oficjalnie zakończy on swoją działalność 9 lipca.

Strony

X