sprzedaż samochodów dostawczych

Foto: Mercedes

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w grudniu 2019 r. według analiz PZPM, przybyło 7577 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów ze spadkiem o 8,1% rok do roku. W stosunku do listopada grudniowy rynek samochodów dostawczych był aż o 40,3% wyższy. To przyśpieszenie ma związek z wprowadzeniem bardziej restrykcyjnych norm emisji CO2 od początku 2020 r. W całym 2019 r. zarejestrowano 69 872 nowe samochody dostawcze do 3,5 t, co jest wynikiem wyższym od tego w 2018 r. o +1,5%.

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w listopadzie 2019 r. według analiz PZPM przybyło 5400 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów, co oznacza spadek o 17,5% rok do roku. Od początku roku zarejestrowano 62 295 nowych samochodów dostawczych do 3,5 t, co jest wynikiem lepszym do tego sprzed roku o 0,8%.

Foto: Ford

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w październiku 2019 r. według analiz PZPM, przybyło 5828 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów ze spadkiem o 12,3% rok do roku. Rynek samochodów dostawczych w ostatnich miesiącach jest zmienny.

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t we wrześniu 2019 r. według analiz PZPM przybyło 4166 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów ze spadkiem o 21,6% rok do roku. Rynek samochodów dostawczych w ostatnich miesiącach jest zmienny – po czerwcowym spadku i stabilnym lipcu, w sierpniu odnotowano dwucyfrowy wzrost 17,3% związany przede wszystkim z wejściem w życie od 1 września br. nowego pomiaru emisji CO2 i zużycia paliwa – WLTP dla tej kategorii pojazdów. 

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w sierpniu 2019 r. według analiz PZPM przybyło 6110 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów z imponującym wzrostem +17,3% rok do roku. Rynek samochodów dostawczych w ostatnich miesiącach jest zmienny – po czerwcowym spadku i stabilnym lipcu w sierpniu odnotowano dwucyfrowy wzrost związany przede wszystkim z wejściem w życie od 1 września br. nowego pomiaru emisji CO2 i zużycia paliwa – WLTP dla tej kategorii pojazdów. Od początku roku zarejestrowano natomiast 46 904 nowe samochody dostawcze, co przekłada się na wzrost o 8,3% w skali roku.

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w lipcu 2019 r. według analiz PZPM przybyło 5732 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów co oznacza 1% wzrostu. Rynek samochodów dostawczych w ostatnich dwóch miesiącach nie jest stabilny – czerwcowy spadek i lipcowy lekki wzrost wynikać mogą z układu dni kalendarzowych, nie mniej jednak silne najczęściej dwucyfrowe wzrosty obserwowane do maja br. mogą już nie mieć miejsca chyba, że w sierpniu kiedy kończy się ważność homologacji Euro 6b,c i d dla kategorii N1.

Foto: Mercedes

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w czerwcu 2019 r. według analiz PZPM przybyło 5968 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. To po czternastu kolejnych miesiącach wzrostu pierwszy miesiąc ze spadkiem (-6,2%), który wynika z mniejszej liczby dni roboczych. Po ich uwzględnieniu wzrost wyniósłby 3,6%.

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w maju 2019 r. według analiz PZPM przybyło 6154 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Wysokie tempo wzrostu utrzymuje się w tej części rynku już czternasty miesiąc z rzędu. W ostatnim miesiącu osiągnęło 14,6%.

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w kwietniu 2019 r. według analiz PZPM przybyło 5910 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Wysokie tempo wzrostu utrzymuje się w tej części rynku już trzynasty miesiąc z rzędu. W ostatnim miesiącu osiągnęło 10,2%. Rejestracje samochodów dostawczych przyspieszają w tym roku nie tylko w wyniku sprzyjającej koniunktury, ale również przed zbliżającym się terminem wdrożenia testów WLTP dla kategorii N1.

W grupie samochodów dostawczych do 3,5 t w styczniu 2019 r. według analiz PZPM przybyło 5407 szt. nowo zarejestrowanych pojazdów. Tempo wzrostu +9,1% tej części rynku jest nadal wysokie, choć nie takie jak w poprzednich miesiącach (w październiku +21,9%, w listopadzie +24,4%, w grudniu +12,6%).

Strony

X