Jesteś tutaj

Cudzoziemcy na zakupach w Polsce

W III kwartale 2018 r. szacunkowa liczba przekroczeń granicy Polski wyniosła 86,1 mln osób. Prognozowana wartość towarów i usług zakupionych w Polsce przez cudzoziemców w tym czasie ukształtowała się na poziomie 12,4 mld zł, dużą część tej sumy przeznaczono na produkty żywnościowe – informuje Główny Urząd Statystyczny.

Cudzoziemcy przekraczający zewnętrzną lądową granicę UE na terenie Polski w III kwartale 2018 r. na zakup towarów nieżywnościowych przeznaczyli 81,8% swoich wydatków, na żywność i napoje bezalkoholowe – 12,1%, a na pozostałe wydatki (usługi) – 5,9%.

Cudzoziemcy przekraczający wewnętrzną granicę UE w III kwartale 2018 r. największe wydatki w Polsce ponieśli na towary nieżywnościowe – 52%, na pozostałe wydatki (usługi) – 20,7% oraz na żywność i napoje bezalkoholowe – 13,3%.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Sprzedaż detaliczna  w cenach stałych we wrześniu br. była wyższa niż przed rokiem o 3,6%, wobec wzrostu o 7,5% we wrześniu ub. roku. W porównaniu z sierpniem br. miał miejsce spadek sprzedaży o 3,9% - informuje GUS.

Przygotowując strategie sprzedażowe, firmy często stosują segmentowanie swoich klientów, m.in. pod kątem zasobności portfela. Tymczasem patrząc na współczesne trendy i analizując czynniki wpływające na decyzje zakupowe Polaków, można zauważyć, że coraz trudniej jest ich jednoznacznie skategoryzować i połączyć w jednorodne grupy o standardowych zachowaniach. pojawiło się pojęcie konsumenta hybrydowego, czyli osoby, która kupuje produkty z różnych półek cenowych w zależności od specyficznych potrzeb i priorytetów bez względu na zasobność portfela. Nielsen wraz z PAYBACKIEM wyróżnili 4 powody hybrydyzacji konsumpcji wśród konsumentów.

X