SPAR Polska z akcją „Płać mało, by się nie zmarnowało”

Aktualności

SPAR Polska z akcją „Płać mało, by się nie zmarnowało”

05 grudnia 2019

Trzy miesiące po wprowadzeniu kampanii #grajwzielone, która ma na celu ograniczenie ilości zużywanych opakowań jednorazowych, sieć SPAR Polska inicjuje kolejną akcję proekologiczną pod hasłem „Płać mało, by się nie zmarnowało”. To kolejny krok polskiej sieci w kierunku promowania troski o środowisko, jednocześnie umożliwiający klientom zakup pełnowartościowej żywności po obniżonych cenach.

Wyrzucanie żywności to problem nie tylko straconych pieniędzy wydanych na jej zakup, ale również ogromne ilości zmarnowanej wody czy energii zużytej do jej wyprodukowania. Każda ilość wyrzuconej żywności na swój sposób przyczynia się do niszczenia środowiska naturalnego. Świadomość negatywnego wpływu na środowisko wśród konsumentów na całym świecie, w tym również polskich, wciąż rośnie. SPAR Polska, jako firma odpowiedzialna społecznie, postanowiła zaprosić sklepy zrzeszone w swojej sieci franczyzowej do ekoinicjatywy, przynoszącej obopólne korzyści – środowisku naturalnemu, jak i bezpośrednio konsumentom.

W ramach kolejnej inicjatywy SPAR Polska zachęca sklepy do wprowadzenia działań mających na celu zmniejszenie skali marnowania żywności i skutecznego komunikowania w placówkach produktów ze zbliżającym się terminem przydatności do spożycia. Ideą akcji jest sprzedaż ze znacznym rabatem pełnowartościowych produktów o bliskim terminie ważności, które klienci mogą bez obaw wykorzystywać. Takie działania pozwolą obniżyć skalę marnowania żywności, a jednocześnie zadbać o domowy budżet klientów, przyczyniając się do zmniejszenia wydatków przeznaczanych na zakup żywności.

SPAR Polska opracowała key visual akcji „Płać mało, by się nie zmarnowało” i przygotowała dla sklepów, które włączą się do niej, ofertę materiałów trade marketingowych, takich jak: specjalny pojemnik do ekspozycji produktów, naklejki oraz plakaty. Produktów z rabatem lub z obniżoną ceną będzie można szukać zarówno wśród artykułów wchodzących w skład tzw. asortymentu suchego, jak i produktów świeżych, czy np. nabiału. Wysokość rabatu będzie ustalana indywidualnie przez każdą placówkę handlową.

SPAR Polska jest siecią opartą o partnerskie zasady współpracy, dlatego nie wprowadza obowiązku uczestnictwa w kampanii. Sieć stosuje formę rekomendacji, licząc na świadomy wybór swoich partnerów. Zgłosiły się już pierwsze sklepy SPAR Polska, które przystąpiły do akcji. Sieć liczy, że z czasem dołączą do nich kolejne.