Grupa Muszkieterów chce mieć do 2020 r. 800 sklepów w Polsce i 16 mld zł obrotów

Aktualności

Grupa Muszkieterów chce mieć do 2020 r. 800 sklepów w Polsce i 16 mld zł obrotów

25 kwietnia 2014

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz sklepów typu „dom i ogród” Bricomarché, kontynuuje dynamiczny rozwój na polskim rynku. Do 2020 r. planuje uruchomić w Polsce 500 nowych punktów sprzedaży obu sieci. Grupa chce w ten sposób zająć pozycję wśród liderów w obu tych segmentach rynku. W ciągu najbliższych pięciu lat Muszkieterowie zamierzają zainwestować w rozwój obu sieci blisko 6 mld złotych i w 2020 r. osiągnąć obroty na poziomie 16 mld złotych.

Nowa strategia Grupy Muszkieterów – Polska CAP 2020 – zakłada intensywny rozwój i rozbudowę sieci punktów sprzedaży do końca bieżącej dekady. Zgodnie z nią Grupa planuje do 2020 r. uruchomić w Polsce 295 nowych supermarketów Intermarché oraz 205 Bricomarché. Na początku kwietnia Muszkieterowie otworzyli w Krakowie 300. punkt sprzedaży w Polsce. Tym samym na polskim rynku działa obecnie 205 placówek pod szyldem Intermarché oraz 95 sklepów pod logo Bricomarché. W kolejnych pięciu latach Grupa zamierza zrealizować inwestycje związane z zakupem terenów i budową sklepów w wysokości prawie 6 mld złotych. Nowe placówki obu sieci powstawać będą we wszystkich częściach kraju, a w szczególności w regionach, w których Grupa jest mniej obecna, tj. w centrum i na wschodzie Polski. Dzięki nowym punktom sprzedaży do 2020 r. Muszkieterowie planują zwiększyć zatrudnienie do prawie 33 tys. osób, w tym 25 tys. osób zatrudnionych będzie w ramach sieci Intermarché, a ponad 7 tys. przez sieć Bricomarché.

– Polski rynek jest kluczowy dla Grupy Muszkieterów, a „Polska CAP 2020” stanowić będzie fundament naszej strategii na kolejne lata – podkreśla Patrick Renault, Prezes Grupy Muszkieterów w Polsce. Polska ma wciąż duży potencjał do rozwoju supermarketów spożywczych i sklepów typu „dom i ogród’. Jesteśmy obecnie największą siecią franczyzową na polskim rynku w tych dwóch kategoriach, niemniej jednak, zgodnie z naszą strategią, poprzez zwiększanie liczby punktów sprzedaży Intermarché i Bricomarché, zamierzamy w najbliższych latach nadal wzmacniać naszą pozycję szczególnie w zachodniej części kraju oraz prowadzić ekspansję w centralnych i wschodnich województwach – dodaje Patrick Renault.

Do końca 2014 r. Grupa Muszkieterów zamierza otworzyć jeszcze w Polsce minimum 20 sklepów pod szyldem Intermarché oraz minimum 10 Bricomarché. – Jest to jednak plan minimum. Mając na uwadze naszą ambitną strategię, wierzymy, że uda nam się otworzyć więcej placówek niż pierwotnie zakładaliśmy – zaznacza Patrick Renault. Kolejne już supermarkety spożywcze Intermarché powstaną m.in. w Toruniu, Łodzi, Gdańsku, a także w miejscowościach, w których Muszkieterowie nie posiadali do tej pory swoich placówek, w tym m.in. w Bukownie i Suchej Beskidzkiej. Z kolei supermarkety typu „dom i ogród” otwarte zostaną w Skierniewicach, Hrubieszowie oraz Starogardzie Gdańskim. W kolejnych miesiącach 2014 r. uruchomionych ma zostać również 9 przymarketowych stacji paliw Intermarché. Obecnie na polskim rynku funkcjonuje ich 47, co plasuje sieć na pozycji lidera tego segmentu rynku. Grupa posiada w Polsce również trzy centra logistyczne: w Poznaniu, w Sadach pod Poznaniem, a także w Mysłowicach. W pierwszej połowie 2015 r. siedziba Centrali Grupy oraz wielkopolskie magazyny przeniesione zostaną do nowo powstającego nowoczesnego kompleksu biurowo-magazynowego o powierzchni 127 885 mkw., który zlokalizowany będzie w Swadzimiu pod Poznaniem. Umowa zawarta przez Grupę Muszkieterów i firmę Goodman jest największą tego typu transakcją na rynku logistycznym w 2014  roku.

W 2013 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 4,89 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie 39,9 mld euro. – Stały wzrost w ostatnich latach naszych obrotów, biorąc także pod uwagę wciąż odczuwalne skutki kryzysu gospodarczo-finansowego, potwierdza i umacnia naszą pozycję na polskim rynku marketów spożywczych oraz typu „dom i ogród”. Świadczy on ponadto o ciągłym potencjale rozwojowym naszych sieci w Polsce na najbliższe lata. Bardzo cieszy nas także fakt, że wyniki finansowe Grupy w Polsce prezentują się bardzo dobrze, a obroty wypracowane przez nas stanowią znaczącą część obrotów Muszkieterów w całej Europie – zaznacza Patrick Renault. Sama sieć Intermarché wypracowała w Polsce w 2013 r. wzrost na poziomie 4,9% w porównaniu z rokiem 2012, osiągając obroty wynoszące ponad 3,9 mld złotych, zaś sieć Bricomarché, lider na rynku supermarketów typu „dom i ogród” blisko 980 mln złotych (wzrost o 10,4 % w stosunku do 2012 r.). Intensywny rozwój sieci Intermarché oraz Bricomarché w kolejnych latach przyczyni się do znacznego zwiększenia obrotów Grupy w przyszłości, które w 2020 r. zgodnie z założeniami mają sięgać 16 mld złotych.