Firma XPO Logistics została wybrana przez Carrefour do zarządzania jej internetowym sklepem z produktami niespożywczymi o nazwie Carrefour Online na rynku hiszpańskim. W swoim najwyższej klasy centrum logistycznym w miejscowości Yunquera de Henares (Guadalajara), o powierzchni przekraczającej 14.000 metrów kwadratowych. XPO Logistics utworzy początkowo 80 nowych miejsc pracy, a w perspektywie najbliższych trzech lat liczba ta powinna zostać podwojona. Sklep internetowy jest dostępny pod adresem www.carrefour.es.
Firma XPO Logistics będzie zarządzała jedynym w swoim rodzaju modelem logistycznym opracowanym specjalnie na potrzeby sklepu Carrefour Online. Obejmie on śledzenie realizacji wysyłek oraz proces zarządzania produktami. “System ten umożliwia zarządzanie w czasie rzeczywistym rozległym katalogiem produktów oraz szybką realizację wysyłek, począwszy od złożenia zamówienia aż do dostarczenia produktu do końcowego klienta. Dzięki wykorzystaniu pół-automatycznych linii pakujących, elastyczności i niezawodności procesu, klienci sklepu Carrefour Online zyskają pewność, że otrzymają zamówiony produkt w określonym terminie i w doskonałym stanie” – mówi Rui Marques, Dyrektor Zarządzania Logistycznego firmy XPO Iberia do spraw Rozwiązań Logistycznych.
Antonio Aguilar, Dyrektor Łańcucha Zaopatrzenia firmy Carrefour, podkreśla swoje zaufanie do firmy XPO Logistics: “Firma ta wykazała się niezwykłą elastycznością, w szczególności dzięki wykorzystywaniu niezawodnych procesów przekazywania informacji, zarządzania fluktuacją natężenia ruchu w skali tygodniowej, miesięcznej oraz rocznej, zwrotami od klientów, jak również szybkości zarządzania oraz niezwykłej reaktywności – wszystkie te kryteria zostały przez nas wzięte pod uwagę przed podjęciem ostatecznej decyzji”.
Podpisanie umowy pomiędzy firmą Carrefour i XPO Logistics stanowi kolejne potwierdzenie zdolności oraz doświadczeń posiadanych przez XPO w zakresie logistyki handlu elektronicznego, między innymi za pośrednictwem jej oferty Red Online. Firma XPO Logistics jest wiądącym usługodawcą dostarczającym swoim klientom zindywidualizowane rozwiązania w zakresie wsparcia sprzedaży internetowej, zarówno na terenie Hiszpanii, jak i na całym rynku europejskim.