Jesteś tutaj

Mateusz Gradziński, Specjalista ds. marketingu, Mieszko Services Sp. z o.o.

„Poradnik Handlowca”: Zbliża się „gorący” okres przedświąteczny, w którym znacznie wzrasta popyt na słodycze i to głównie te z grupy premium. Na jakie propozycje ze strony firmy Mieszko może liczyć w tym roku polski konsument?

Mateusz Gradziński: Okres przedświąteczny to zdecydowanie czas, w którym konsumenci najczęściej sięgają po produkty czekoladowe. Kupują je dla siebie, ale także jako prezent dla najbliższych. W tym roku firma Mieszko inspiruje konsumentów do podarowania swoim bliskim wyjątkowego upominku. Specjalnie zaprojektowane opakowania oraz zupełnie nowe receptury pralin stworzone w oparciu o naturalne składniki, z pewnością będą doskonałym pomysłem na sprawienie radości swoim bliskim. Prawdziwe ziarenka wanilii, szczypta chili, śmietanka, winiak Marc de Champagne czy czekolada gianduja, to składniki świadczące o szlachetności nadzień. Dopełnieniem kompozycji jest oryginalna czekolada z wysoką zawartością kakao stanowiąca klucz do sukcesu. Na szczególną uwagę zasługuje bombonierka Magnifique, która zaskakuje zupełnie nową kompozycją czekoladek. Głęboki smak czekolady z nutką pikantnego chili, płynne karmelowe nadzienie z dodatkiem soli morskiej czy szampański smak podkreślony nutą truskawki, uwiodą najbardziej wymagających koneserów czekolady. Bombonierka Chocoladorro to nowe smaki szlachetnych nadzień – klasycznej głębokiej czekolady i delikatnej wanilii z drobinkami laski wanilii.

Mieszko proponuje handlowcom sprzedaż swoich wyrobów zarówno w opakowaniach, jak i na wagę. Czy w poszczególnych grupach asortymentowych z firmowego portfolio (poza bombonierami) widać obecnie różnice w zainteresowaniu detalistów wspomnianymi formami sprzedaży? W jakich kanałach dystrybucji są one najbardziej widoczne?

Na polskim rynku rokrocznie notuje się wzrosty sprzedaży produktów czekoladowych. Co za tym idzie, gusta polskich konsumentów stają się coraz bardziej wymagające, a zadaniem producentów słodyczy jest dostarczenie innowacyjnych połączeń smakowych, które w te gusta trafią. Konsumenci nie traktują już bombonier oraz czekoladek tylko jako formy prezentu dla bliskich i znajomych. Kupują je przede wszystkim dla siebie – niemal każdy z nas ma takie miejsce w domu, w którym skrywa słodkości i po które z chęcią sięga w ciągu dnia. Właśnie z tego względu z powodzeniem rozwija się w sklepach detalicznych sprzedaż na wagę. Mieszko jako producent najbardziej zróżnicowanej oferty pralin i czekoladek szczególnie dba o ich sprzedaż na wagę. Dokładamy starań, aby nasi klienci z łatwością mogli znaleźć nasze produkty, dlatego mocno wspieramy ich sprzedaż w punktach detalicznych. Przygotowujemy specjalne ekspozycje oraz dostarczamy szereg narzędzi POS, pozwalających łatwo odnaleźć je w sklepach. Budujemy także specjalne standy oraz stoiska przeznaczone do sprzedaży luzowej. Dzięki takim rozwiązaniom konsument może dowolnie wybierać ilość i mieszać smaki, na które w danym momencie ma ochotę. Mając na uwadze zmieniające się gusta, stale rozbudowujemy portfolio o nowe, innowacyjne smaki pralin oraz dostosowujemy ofertę do potrzeb handlowych naszych odbiorców.

Czy zauważalny jest powrót konsumentów do dawnych tradycyjnych receptur, smaków znanych z dzieciństwa? W jaki sposób firma Mieszko wykorzystuje ten trend?

Trend nawiązujący do tradycyjnych i oryginalnych receptur stworzonych w oparciu o naturalne składniki na stałe zawitał także w naszym kraju. Konsumenci coraz częściej wybierają produkty, które kojarzą im się ze smakami znanymi z dzieciństwa. Klienci stali się świadomi swoich wyborów i zdecydowanie częściej sięgają po wysokojakościowe produkty, które nie będą jedynie zaspokojeniem potrzeby na „coś słodkiego”, lecz dostarczą podniebieniu chwili prawdziwej czekoladowej rozkoszy. Mieszko, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów zupełnie odnowił portfel kluczowych bombonierek, zmieniając zarówno wygląd opakowań, jak i ich zawartość. Nowe nadzienia zostały przygotowane na bazie najwyższej jakości składników takich, jak wiórki kokosowe, laska wanilii, sól morska, czy też pikantne chili. Wszystkie czekoladki oblane są prawdziwą czekoladą o wysokiej zawartości naturalnego kakao. Całość uwieńczona jest eleganckim wzorem oraz udekorowana naturalną posypką. Niebawem możemy się spodziewać kolejnych produktów w portfelu Mieszko, które zostaną wzbogacone naturalnymi składnikami oraz w których konsumenci odnajdą smaki kojarzące się z czasami dzieciństwa.        

Dziękujemy za rozmowę.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Krzysztof Jakubczak: Cukierki Mentos oraz lizaki Chupa Chups to liderzy w swoich kategoriach produktowych. Jako produkty impulsowe wymagają odpowiedniego wyeksponowania w sklepie i dlatego dostarczamy detalistom rozmaite narzędzia, w tym firmowe stojaki, aby asortyment Perfetti Van Melle zawsze był w zasięgu ręki konsumentów.

Cały czas poszukujemy produktów, które będą nas odróżniać od konkurencji; produktów, których klient nie kupi w dyskoncie czy hipermarkecie.

X

Przeczytaj również