Jesteś tutaj

Krzysztof Jakubczak, Dyrektor Zarządzający Perfetti Van Melle Polska Sp. z o.o.

„Poradnik Handlowca": Produkty firmy Perfetti Van Melle należą do kategorii produktów impulsowych i dlatego muszą być widoczne, wyróżniać się spośród wielu innych. Czy dlatego proponujecie detalistom firmowe stojaki, które pozwalają na ekspozycję całego asortymentu Perfetti Van Melle?

Krzysztof Jakubczak: Cukierki Mentos oraz lizaki Chupa Chups to liderzy w swoich kategoriach produktowych. Jako produkty impulsowe wymagają odpowiedniego wyeksponowania w sklepie i dlatego dostarczamy detalistom rozmaite narzędzia, w tym firmowe stojaki, aby asortyment Perfetti Van Melle zawsze był w zasięgu ręki konsumentów.

Czy w dziedzinie ekspozycji asortymentu można zaobserwować w ostatnim okresie nowatorskie zmiany, nowe propozycje? Ma to przecież szczególne znaczenie przy ograniczonej powierzchni sprzedaży.

Zawsze staramy się dostosować nasze ekspozytory i stojaki do indywidualnych potrzeb danego sklepu lub sieci - tylko w ten sposób możemy osiągnąć synergię polegającą na maksymalizacji przestrzeni odsprzedażowej sklepu i świetnej ekspozycji naszych produktów. Niezupełnie nowym, ale na pewno innowacyjnym rozwiązaniem jest np. karuzela z lizakami Chupa Chups, która może kilkukrotnie zwiększyć obroty detalisty, a przekazujemy je i instalujemy bezkosztowo na życzenie detalistów.

Część placówek handlowych w Polsce funkcjonuje jeszcze w formule sprzedaży zza lady, gdzie towar podaje sprzedawca. Czy i dla tej grupy detalistów macie ciekawe rozwiązania dotyczące ekspozycji waszych produktów?

Posiadamy również narzędzia ekspozycyjne dla sklepów prowadzących sprzedaż zza lady, m.in. wąska wersja tzw. drzewka z lizakami Chupa Chups, która zajmuje bardzo małą powierzchnię, a pozwala na zmieszczenie aż 120 lizaków, czy specjalne stojaki naladowe z rolkami cukierków marki Mentos.

Wasze produkty w części adresowane są do dzieci. Czy można postawić tezę, że dzieci we wszystkich krajach, w których dostępne są produkty Perfetti Van Melle tak samo na nie reagują? Czy np. rynek polski różni się od innych?

We wszystkich krajach, w których dostępne są produkty Perfetti Van Melle dzieci zawsze pozytywnie reagują na nasze słodkości. Polska nie jest tu wyjątkiem. Widok lizaka jest praktycznie równoznaczny z pojawieniem się uśmiechu na dziecięcej twarzy, a podobny uśmiech pojawi się na twarzy rodzica, który kupi dziecku np. cukierki Fruittella, w których nie ma sztucznych barwników, sztucznych aromatów i zawierają soki owocowe.

Które grupy asortymentowe firma będzie szczególnie rozwijać w najbliższym czasie, w których możemy spodziewać się największych innowacji, np. nowych smaków?

Najważniejszymi markami Perfetti Van Melle są Mentos i Chupa Chups. Właśnie te marki będą kluczem do sukcesu w 2014 r. - przewidujemy kilka ciekawych nowości, np. Mentos Sour Fruit - kombinacja znanych cukierków, ale tym razem w kwaśnych owocowych smakach. Myślę, że pozytywnie zaskoczą też konsumentów mocno owocowe cukierki do żucia Fruittella.

W kategorii impulsów do tej pory dominowały opakowania mniejsze (lokowane głównie w strefie kasy). Jednak, aby zapobiec spadkom sprzedaży, producenci zaczęli wprowadzać tzw. opakowania familijne, większe. Dodatkowym bonusem jest wówczas korzystniejsza cena. W jakim zakresie stawiacie na tę formę sprzedaży?

W przypadku produktów typowo impulsowych, jak Mentos czy Chupa Chups większe np. familijne opakowania do niedawna niezbyt się sprawdzały. Ale rynek ewoluuje i powoli widzimy coraz większe zapotrzebowanie na tego typu produkty.

Obok słynnych lizaków Chupa Chups do najbardziej znanych na polskim rynku marek Perfetti Van Melle należą m.in. Mentos, Fruittella, Alpenliebe. Czy firma przewiduje wprowadzenie na polski rynek brandów dotąd u nas nieobecnych?

Oprócz znanych wszystkim konsumentom marek Perfetti van Melle takich, jak Mentos i Chupa Chups nasz asortyment obejmuje również marki Fruittella, Alpenliebe czy Centershock. W Europie Zachodniej dość popularną marką jest również Smint.

Dziękujemy za rozmowę.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Cydr Lubelski został przez konsumentów przyjęty entuzjastycznie. Opłaciła się nasza strategia postawienia całkowicie na naturalny produkt wytwarzany ze świeżo wytłoczonych jabłek, a nie z koncentratów. Jest to droższe, ale otrzymaliśmy dzięki temu produkt o wyjątkowo świeżym smaku „prosto z jabłka”, który konsumenci nagradzają powtarzając zakupy.

Strategia naszej firmy zakłada posiadanie jednej megamarki o globalnym zasięgu. Dlatego 10 lat Nestlé Aquarel w Polsce to doskonały moment, żeby przejść na Nestlé Pure Life, która jest światowym liderem wody butelkowanej pod względem wartościowym i stanowi 83,6% sprzedaży wody pod markę Nestlé na świecie.

X