Szkolenia „Poradnika Handlowca” receptą na sukces

Strefa detalisty

Szkolenia „Poradnika Handlowca” receptą na sukces

22 marca 2013

21 marca br. w Inkubatorze Przedsiębiorczości w Lesznie przy ul. Geodetów 1 w sali Europa, „Poradnik Handlowca” wspólnie z Klastrem Leszczyńskie Smaki zorganizował bezpłatne szkolenie dla lokalnych handlowców – „Jak konkurować z dyskontami oraz efektywnie zarządzać asortymentem”.

Zgromadzonych uczestników powitała Alicja Szczepińska, Prezes Zarządu Leszczyńskiego Centrum Biznesu. Omówiła główne kierunki działalności LCB: – Po pierwsze – preinkubacja, w ramach której przewidujemy promocję przedsiębiorczości oraz pomoc w rozpoczęciu działalności gospodarczej. Po drugie – inkubacja, czyli wsparcie od momentu założenia firmy do uzyskania przez nią dojrzałości. Trzecim kierunkiem będzie wspieranie dojrzałych firm, a ostatnim zadaniem jest promocja gospodarcza – mówiła pani prezes.

W pierwszej części spotkania zaprezentowana została idea powstania Klastra Leszczyńskie Smaki. – Głównym celem projektu jest podniesienie innowacyjności przedsiębiorstw w południowo-zachodniej Wielkopolsce poprzez współpracę kooperujących ze sobą firm z szeroko rozumianego sektora spożywczego z instytucjami otoczenia biznesu, ośrodkami badawczo-rozwojowymi, szkołami wyższymi, władzami samorządowymi i innymi przedsiębiorcami. Produkty oferowane przez klaster to najwyższej jakości produkty regionalne charakteryzujące się wyjątkowym smakiem oraz tradycją wyrobu. Wspierając działania klastra, wspólnie możemy przyczynić się do promocji tradycyjnych produktów regionalnych oraz samego regionu leszczyńskiego. Dzięki promocji produktów w regionie są one chętnie kupowane i rozpoznawalne nie tylko w Lesznie – powiedziała Dagmara Tkacz, kierownik projektu Leszczyńskie Smaki.

W drugiej części Zbyszko Zalewski, Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny „Poradnika Handlowca” poprowadził szkolenie „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem”, podczas którego handlowcy mogli się dowiedzieć m.in.: jak oznaczyć promocje w sklepie, jakie wymierne korzyści daje dobrze zorganizowana półka oraz na co zwracać uwagę w otoczeniu sklepu.

Zgromadzeni w sali konferencyjnej handlowcy nie tylko uważnie słuchali prelekcji, ale także brali udział w dyskusji. Bernard Furmaniak, który prowadzi od 21 lat sklep spożywczy „Mini delikatesy” na osiedlu mieszkaniowym w Gostyniu przygodę z handlem rozpoczynał od małego sklepiku z płyty obornickiej, a obecnie w placówce handlowej o powierzchni 200 m2 zatrudnia 12 osób. – Pomimo licznej konkurencji – sklep sąsiaduje z Intermarche – na brak klientów nie narzekamy. Wyróżniamy się dużym asortymentem. Jednak uważam, że najważniejsze jest to, aby dbać o klienta, ponieważ wtedy będzie do nas wracał. Miesięcznie mamy ok. 70 tys. zł obrotu netto. Uważam, że takie szkolenia są przydatne i na pewno zdobytą tu wiedzę wykorzystam, aby jeszcze bardziej usprawnić sprzedaż – stwierdził pan Bernard.

Natomiast Barbara i Zbigniew Labijak prowadzą sklep ogólnospożywczy o powierzchni 68 m2 w Rawiczu. – To nasze pierwsze szkolenie o tej tematyce. Nasza placówka znajduje się niedaleko zakładów pracy, dlatego zastanawiamy się nad jej wcześniejszym otwieraniem, a także nad wprowadzeniem przekąsek. Myślę, że z pewnością wpłynie to na obroty sklepu – powiedział pan Zbigniew.

Po zakończeniu szkolenia, uczestniczący w nim handlowcy z Leszna i okolic otrzymali potwierdzenia jego ukończenia w postaci specjalnych certyfikatów, a 4 osoby wylosowały upominki od firmy Eveline Cosmetics.