Jesteś tutaj

Ekspozycja produktu gwarancją wyższych obrotów

25 czerwca br. „Poradnik Handlowca” odwiedził Ostrów Wielkopolski. Tym razem bezpłatne szkolenie „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem” odbyło się w Ostrowskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Podczas spotkania handlowcy mogli się dowiedzieć m.in.: jak oznaczyć promocje w sklepie, jakie wymierne korzyści daje dobrze zorganizowana półka oraz na co zwracać uwagę w otoczeniu sklepu.

– Budując ekspozycję produktów, należy wziąć pod uwagę otoczenie sklepu – konkurencję oraz przekrój potencjalnych klientów. Kiedy kupujemy, główną rolę odgrywa nasza podświadomość, tak że poprzez odpowiednią organizację sklepu można sterować ruchem klientów – jest to jedno z głównych zadań merchandisingu. Klient powinien odwiedzić możliwie największą część sali sprzedażowej i spędzić w sklepie maksymalną ilość czasu. Działania muszą być subtelne, gdyż obecny kupujący jest bardzo wyczulony na wszelką manipulację, natychmiast ją wychwytuje i odrzuca – mówił Zbyszko Zalewski, Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny „Poradnika Handlowca”.

Z kolei Jacek Bobek, Regionalny Przedstawiciel ds. Kluczowych Klientów Hurtowych firmy Storck zwrócił uwagę, jak bardzo ważne jest wybranie odpowiedniego miejsca do zaprezentowania poszczególnych elementów ekspozycji, uwzględniając zarówno czytelność i ergonomię umiejscowienia, jak i komplementarność produktów – czyli cross merchandising.

– Charakterystycznym elementem współczesnej gry rynkowej jest oferowanie olbrzymiej różnorodności towarów o dużym podobieństwie cech. Klient udaje się do sklepu z myślą o konkretnym produkcie, lecz bogata oferta konkurencji doprowadza go do kupna produktu najlepiej wyeksponowanego. Poruszając się wśród sklepowych półek z normalną prędkością, klient jest w stanie ogarnąć wzrokiem około 300 SKU w ciągu zaledwie 5 sekund. Oznacza to, że w sklepie marka musi krzyczeć głośniej od konkurencji, żeby przyciągnąć uwagę klienta – powiedział przedstawiciel Storcka. Potwierdzeniem udziału w szkoleniu były dyplomy. Handlowcy otrzymali również upominki od firmy Storck.

Karina Kopała

Sprzedawca

Sklep wielobranżowy w Krotoszynie

Szkolenia są bardzo potrzebne. Zwracają uwagę na wiele aspektów, o których często zapominamy. Naszymi klientami są przede wszystkim mieszkańcy okolicznych domów. Przychodzą po podstawowe zakupy, a po większe sporo osób udaje się do Dino czy Lewiatana. Jednak konkurencja mobilizuje nas do jeszcze lepszej pracy. Naszym głównym atutem jest stała załoga, przez to sklep jest profesjonalny i klient ma do nas zaufanie. Najważniejsza jest bowiem renoma sklepu.

Katarzyna Kącka

Sprzedawca

Sklep ogólnospożywczy w Ostrowie Wlkp.

Asortyment sprzedajemy zza lady, ponieważ klienci są przyzwyczajeni do tego typu handlu i nie chcą zmian. Szczególnie osoby starsze cenią sobie osobisty kontakt ze sprzedawcą, bowiem nie zawsze radzą sobie w gąszczu towarów. Nasz personel zna większość swoich klientów i często służy informacją i radą. Zmieniając zatem system, moglibyśmy ich stracić. Ponadto część klientów lubi uciąć sobie prywatną pogawędkę z ekspedientką.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Jak wspomóc sprzedaż i nie tylko rozmawiali handlowcy z Trójmiasta i okolic podczas już 21. bezpłatnego szkolenia „Poradnika Handlowca” dla właścicieli sklepów i ich pracowników pt. „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem”. Spotkanie odbyło się 29 stycznia br. w gdańskim Centrum Handlowym Manhattan.

19 marca br. „Poradnik Handlowca” w ramach comiesięcznych bezpłatnych szkoleń pt. „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem”, które odbywają się w całej Polsce, odwiedził Włocławek. Spotkanie odbyło się w Sali Urzędu Miasta. Celem szkolenia było przedstawienie m.in. wymiernych korzyści, jakie daje dobrze zorganizowana półka sklepowa.

X