zdrowa żywność

fot. Karolina Kurek

E.Leclerc ogłosił plan rozwoju oferty związanej ze zdrową dietą i zdrowym stylem życia. Celem E.Leclerc na najbliższe lata jest wzbogacenie oferty żywności bio, propozycji dla osób z nietolerancjami pokarmowymi, a także produktów pochodzenia roślinnego. Plany grupy zakładają podwojenie asortymentu marki własnej w tych kategoriach do 2020 r. oraz wzmocnienie współpracy z producentami zdrowej żywności.

Klienci coraz częściej decydują się na zakup żywności ekologicznej. Rynek rośnie dynamicznie, ale z roku na rok ubywa producentów. Wynika to z dużej konkurencji, niskich cen oraz problemów z dystrybucją.

Polacy najbardziej przejmują się zdrowiem. Aż 26% konsumentów wskazało  zdrowie jako swoją największą obawę na nadchodzące pół roku. Nie zaskakuje więc fakt, że wyjątkowo niskie bezrobocie i lepsza sytuacja materialna konsumentów pozwalają im w większym stopniu skupić się na sobie i na zdrowiu, co z kolei przekłada się na rozwój trendu prozdrowotnego, także na rynku stacji benzynowych.

Firma Żabka Polska poszerza swoją ofertę o soki utrwalane metodą ciśnieniową. Tłoczone na zimno, a następnie poddawane działaniu wysokiego ciśnienia, zachowują wartości odżywcze surowych owoców i warzyw. 

Ministerstwo Finansów rozważa wprowadzenie opłat od cukru i soli

Ministerstwo Finansów chce chronić zdrowie Polaków nakładając nową daninę. Tym razem na cukier i sól.

Firma badawczo-analityczna Mintel podsumowała 2016 r. pod względem innowacyjnych produktów wprowadzonych na polski rynek żywności. Producenci żywności i napojów oprócz koncentracji na smaku, praktyczności i pochodzeniu produktów, zdecydowanie idą w kierunku zdrowej żywności. 

Prognozy w tej materii przewidują, że za ten rok jego wartość może przekroczyć 1 mld. zł. W porównaniu z Europą Zachodnia i USA nasz rynek w tej dziedzinie jest jeszcze słabo nasycony ale rozwija się o ok. 20% na rok. 

X