Winiary Najmocniejszą Polską Marką wśród produktów żywnościowych

Aktualności

Winiary Najmocniejszą Polską Marką wśród produktów żywnościowych

04 grudnia 2015

Należąca do portfolio firmy Nestlé marka Winiary zdobyła tytuł lidera w Rankingu Mocy Marek dziennika Rzeczpospolita w kategorii produktów żywnościowych. Marka zajmuje też 2. miejsce w ogólnym rankingu najsilniejszych polskich marek wszystkich kategorii oraz 35. miejsce w rankingu wartości marek w 2015 roku. Produkty Winiary według badań GfK Polonia w 2014 roku były obecne w aż 97% polskich domów.

Ranking dotyczy marek, które powstały w Polsce. Są wśród nich takie, które należą do kapitału polskiego, jak i zagranicznego. Marka Winiary ma już ponad 70 lat. Narodziła się w Kaliszu i do dziś właśnie tam powstaje większość produktów Winiary. Od 20 lat marka Winiary należy do rodziny Nestlé. W tym czasie szwajcarska firma zainwestowała już blisko 400 mln zł w modernizację, automatyzację i informatyzację kaliskiej fabryki. Dzięki inwestycjom Winiary od lat znajdują się w czołówce polskiego rynku kulinariów.

Według badań GfK Polonia w 2014 roku produkty marki Winiary były obecne w aż 97% gospodarstw domowych w Polsce. Obecnie w fabryce Nestlé w Kaliszu produkuje się ponad 650 wyrobów takich jak m.in.: sosy i majonezy (które stanowią prawie połowę – 46% – całej produkcji Winiar), na czele z Majonezem Dekoracyjnym – numerem jeden na rynku majonezów w Polsce, produkowanym w Kaliszu od 1974 roku. W Kaliszu powstają też zupy, buliony, dania gotowe, sosy, „Pomysły na …”, przyprawy w płynie i inne. W 2014 roku wyprodukowano tam blisko 70 tysięcy ton produktów, które trafiły na polski rynek i kolejne kilka tysięcy ton na eksport.

– Marka Winiary od lat wspiera Polaków w przygotowywaniu smacznych domowych posiłków, a także w eksperymentach kulinarnych. Z naszych produktów korzystają przede wszystkim rodziny, zwłaszcza te większe, w których mamy pracują zawodowo, a jednocześnie dbają o to, aby na stołach zawsze był pyszny obiad. W latach 2014-2015 w portfolio marki pojawiło się wiele nowości, które zdobyły serca polskich konsumentów, m.in. Rodzinne Zupy Winiary, Majonez DELIkatny Winiary, Winiary pomysł na…Soczystą pierś kurczaka w suszonych pomidorach z bazylią czy też Winiary pomysł na…lasagne po bolońsku z parmezanem. Chcemy być partnerem kulinarnym i inspiracją w domowym gotowaniu dla Polaków oraz sprawiać by domowe gotowanie jak najczęściej gościło w polskich domach – przekonuje Maciej Kaźmierczak, Dyrektor Działu Kulinariów Nestlė Polska S.A.

Na nadchodzące Święta Bożego Narodzenie, jak co roku, zaplanowane zostały promocje konsumenckie oraz wsparcie w punktach sprzedaży dla całego portfolio marki Winiary.