trendy rynkowe

Spersonalizowane oferty, okulary do wirtualnej rzeczywistości i jeszcze nacisk na online – tak według specjalistów od marketingu już za kilkanaście lat może wyglądać proces zakupowy. Na jakie jeszcze zmiany powinni przygotować się przedstawiciele branży handlowej? Jak przewidują specjaliści, przyszłością branży będzie jeszcze większy nacisk na cyfryzację i automatyzację procesu zakupowego.

Słone przekąski to kategoria, która w ostatnim czasie przeszła nieoczekiwane zmiany. Można w niej zaobserwować zupełnie nowe pomysły na rozwój produktów. Kryją się za tym innowacyjne receptury, niespotykane dotąd smaki, wariacje na temat kształtu i przyciągające uwagę formaty opakowań.

Słodyczy, jak większości produktów żywnościowych, nie ominęły zmiany. Wprowadziło to do kategorii sporo urozmaicenia, w ten sposób konsumenci cały czas stają przed wyborem: pozostać przy tradycyjnych „klasycznych” słodyczach, czy sięgnąć po liczne nowinki.

Do 2050 r. rolnictwo będzie musiało zaspokoić potrzeby żywieniowe 9,7 mld osób. Przyszłość to trendy takie, jak zero waste, nutrigenomika, alternatywne źródła białka czy miejskie ogrody, które pozwolą odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie bez niszczenia środowiska naturalnego.

Zwiększony popyt na odpowiedzialnie pozyskiwane identyfikowalnych owoców morza to najważniejszy trend dotyczący ich światowego spożycia. Badanie, w którym wzięło udział ponad 25 tys. respondentów z 20 krajów pokazuje, że bezpieczny i zrównoważony rozwój jest przyczyną szybkiego, globalnego wzrostu zakupu owoców morza.

Handel spożywczy, przede wszystkim za sprawą nowych technologii, ulega coraz dynamiczniejszym transformacjom. Obserwując kierunki, w których zachodzą zmiany można wyłonić trzy główne trendy: zwiększanie postrzeganej wartości nabywanych produktów, wygoda dokonania zakupów oraz budowanie pozytywnych doświadczeń zdobywanych podczas dokonywania zakupów przez konsumentów.

Przyszłość handlu detalicznego nie jest przesądzona – kształtują ją wspólnie konsumenci i gracze rynkowi, oferujący i wdrażający nowe technologie retailowe. Jak więc uzyskać przewagę strategiczną i zaskakiwać konkurencję, jednocześnie samemu nie dając się zaskoczyć?

Dzięki wykorzystaniu możliwości, jakie niesie technologia, branża handlowa jest w stanie w jeszcze większym stopniu odpowiedzieć na potrzeby klientów. Przenikanie się kanałów dotarcia jest już normą, a Klienci 5.0 oczekują ewolucji strategii omnichannel i jeszcze bardziej spersonalizowanego podejścia, które związane jest z indywidualizacją produktu i oferty.

Koncepty rozrywkowo-rekreacyjne, nakierowanie na usługi, rozwój oferty gastronomicznej, zwrot ku ekologii – oto niektóre z trendów, jakie można spotkać na polskim rynku centrów i galerii handlowych. Wyróżniono je w raporcie „Centra handlowe w miastach regionalnych” przygotowanym przez Colliers International.

Rynek handlowy w Polsce nieustannie się zmienia, powoduje to ewolucję przyzwyczajeń klientów. Eksperci działu badań rynku Knight Frank wspólnie z firmą Inquiry Market Research opracowali raport dotyczący trendów na rynku handlowym w kraju.

Strony

X