trendy rynkowe

Do 2050 r. rolnictwo będzie musiało zaspokoić potrzeby żywieniowe 9,7 mld osób. Przyszłość to trendy takie, jak zero waste, nutrigenomika, alternatywne źródła białka czy miejskie ogrody, które pozwolą odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie bez niszczenia środowiska naturalnego.

Zwiększony popyt na odpowiedzialnie pozyskiwane identyfikowalnych owoców morza to najważniejszy trend dotyczący ich światowego spożycia. Badanie, w którym wzięło udział ponad 25 tys. respondentów z 20 krajów pokazuje, że bezpieczny i zrównoważony rozwój jest przyczyną szybkiego, globalnego wzrostu zakupu owoców morza.

Handel spożywczy, przede wszystkim za sprawą nowych technologii, ulega coraz dynamiczniejszym transformacjom. Obserwując kierunki, w których zachodzą zmiany można wyłonić trzy główne trendy: zwiększanie postrzeganej wartości nabywanych produktów, wygoda dokonania zakupów oraz budowanie pozytywnych doświadczeń zdobywanych podczas dokonywania zakupów przez konsumentów.

Przyszłość handlu detalicznego nie jest przesądzona – kształtują ją wspólnie konsumenci i gracze rynkowi, oferujący i wdrażający nowe technologie retailowe. Jak więc uzyskać przewagę strategiczną i zaskakiwać konkurencję, jednocześnie samemu nie dając się zaskoczyć?

Dzięki wykorzystaniu możliwości, jakie niesie technologia, branża handlowa jest w stanie w jeszcze większym stopniu odpowiedzieć na potrzeby klientów. Przenikanie się kanałów dotarcia jest już normą, a Klienci 5.0 oczekują ewolucji strategii omnichannel i jeszcze bardziej spersonalizowanego podejścia, które związane jest z indywidualizacją produktu i oferty.

Koncepty rozrywkowo-rekreacyjne, nakierowanie na usługi, rozwój oferty gastronomicznej, zwrot ku ekologii – oto niektóre z trendów, jakie można spotkać na polskim rynku centrów i galerii handlowych. Wyróżniono je w raporcie „Centra handlowe w miastach regionalnych” przygotowanym przez Colliers International.

Rynek handlowy w Polsce nieustannie się zmienia, powoduje to ewolucję przyzwyczajeń klientów. Eksperci działu badań rynku Knight Frank wspólnie z firmą Inquiry Market Research opracowali raport dotyczący trendów na rynku handlowym w kraju.

Przygotowując strategie sprzedażowe, firmy często stosują segmentowanie swoich klientów, m.in. pod kątem zasobności portfela. Tymczasem patrząc na współczesne trendy i analizując czynniki wpływające na decyzje zakupowe Polaków, można zauważyć, że coraz trudniej jest ich jednoznacznie skategoryzować i połączyć w jednorodne grupy o standardowych zachowaniach. pojawiło się pojęcie konsumenta hybrydowego, czyli osoby, która kupuje produkty z różnych półek cenowych w zależności od specyficznych potrzeb i priorytetów bez względu na zasobność portfela. Nielsen wraz z PAYBACKIEM wyróżnili 4 powody hybrydyzacji konsumpcji wśród konsumentów.

Zespół Wizaz.pl zdefiniował siedem kluczowych trendów urodowych, które dominują w 2018 roku. Trendbook 2018 to zbiór wiedzy opartej na danych z serwisu Wizaz.pl (liczba wzmianek na forum, analiza wzrostu recenzji i produktów w katalogu Kosmetyk Wszech Czasów) oraz na wynikach Google Trends. Trendy są wsparte opiniami ekspertów branży beauty oraz topowych influencerek.

Sektor handlowy staje się coraz bardziej wymagający. Zmiany przyzwyczajeń zakupowych klientów, rozwój e-commerce, ograniczenie handlu w niedziele oraz projekty typu mixed-up mają wpływ na trendy obecne na rynku w Polsce.

X