sprzedaż prasy

Igor Chalupec zrezygnował ze stanowiska prezesa Ruchu. Decyzja związana jest z procesem restrukturyzacji spółki. Pozostaje on jednak właścicielem Ruchu.

– Mówienie o zagrożeniu całego rynku kolportażu prasy to moim zdaniem nieporozumienie. Mamy do czynienia z sytuacją, w której jeden z uczestników rynku ma problemy finansowe i jest zagrożony upadłością – twierdzi Grzegorz Fibakiewicz, prezes Kolportera.

Podpisana została umowa pomiędzy spółką Lurena Investments, będącą właścicielem Ruchu oraz Alior Bank. Porozumienie przewiduje kontynuację procesu wypracowywania programu restrukturyzacji dla spółki Ruch S.A. oraz znalezienie dla niej docelowego inwestora.

Kolporter rozwija ofertę nośników wspierających sprzedaż prasy. Dzięki temu – jak twierdzą przedstawiciele spółki – wydawcy i sprzedawcy mogą znacząco zwiększać sprzedaż wybranych tytułów.

„RUCH” S.A. w restrukturyzacji informuje o wznowieniu regularnych dostaw prasy, wynikających z zawarcia nowych umów z największymi wydawnictwami.

Ruch złożył wniosek do sądu o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego. Układ ten ma ograniczyć wierzytelności wobec największych wydawców, którym spółka zalega z płatnościami na kwotę 1 mln zł.

Już blisko 800 kontrahentów Kolportera korzysta z uruchomionego pod koniec marca br. specjalnego portalu dla sprzedawców prasy. To nowe narzędzie usprawnia komunikację punktów sprzedaży z dystrybutorem, ale także wpływa korzystnie na wyniki sprzedażowe.

Kolekcje zabawek, gadżetów, naklejek czy książek to dziś stała część oferty wydawców prasowych. Zdaniem przedstawicieli Kolportera są istotnym elementem rynku prasowego i jedną z najdynamiczniej rozwijających się kategorii.

Biedronka intensywnie rozwija ofertę prasy drukowanej. Najchętniej kupowane na rynku gazety dostępne są już w 2245 sklepach sieci. W ofercie znaleźć można dzienniki ogólnopolskie, tygodniki opinii, magazyny poradnikowe i rozrywkowe, a w ponad 1840 placówkach także dzienniki regionalne.

Rośnie zainteresowanie czytelników czasopismami religijnymi oraz zajmującymi się zdrowiem i medycyną. Coraz chętniej sięgamy również po czasopisma dla pań oraz te, które zajmują się tematyką dom i ogród.  To wnioski z opracowanego przez Kolportera podsumowania dystrybucji tytułów prasowych w 2017 r.

X

Przeczytaj również