rynek kosmetyków

Badanie Meaningful Brands jest pomiarem siły marki opartym o metodologię sieci Havas i do tej pory na świecie zostało zrealizowane 8 razy. Badanie opiera się na założeniu, że to konsument powinien zawsze być punktem wyjścia i odniesienia, nie zaś marka jako taka. Dlatego też metodologia oparta jest o pomiar tego, czy i co marki wnoszą w życie konsumentów. Wizerunek marki, intencja zakupowa czy chęć polecenia nie są w tym podejściu kluczowe, jako pochodne realnych korzyści, które marki wnoszą w życie konsumentów.

W 2019 r. wejdzie w życie ustawa o produktach kosmetycznych, która ma uregulować i dopełnić obowiązujące prawo, a także zwiększyć ochronę konsumentów. Nowe przepisy nałożą na producentów i dystrybutorów kosmetyków szereg obowiązków, a także kary finansowe w razie błędów lub niedociągnięć. Etykiety i oznakowania dotyczące składu kosmetyków będą ujednolicone, a kontrola nad produkcją zostanie zaostrzona.

Dzięki działaniom funkcjonariuszy Pomorskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Gdyni udało się zatrzymać transport podrobionego towaru. Podróbka znanej amerykańskiej marki proszku do prania miała popłynąć z Polski do Szwecji. Zatrzymano 23 tony fałszywego produktu, który mógł się okazać bardzo szkodliwy dla konsumentów, gdyż w skład podrobionego produktu wchodziła głównie... sól przemysłowa.

– Fachowa porada sprzedawcy w punkcie sprzedaży nadal jest najbardziej wiarygodnym i cenionym źródłem informacji dla Kupującego – zauważa Filip Mielczarek, dyrektor sprzedaży NIVEA POLSKA w rozmowie Jackiem Ratajczakiem na łamach najnowszego wydania „Poradnika Handlowca”.

W Polsce Dzień Ojca świętowany jest 23 czerwca. Kosmetyki, jak co roku, świetnie się sprawdzają w roli prezentów. Sieć Drogerii Natura postanowiła postawić w tym roku na promocję kosmetyków męskich, wprowadzając atrakcyjne promocje i  rabaty.

Sieć znów zaskakuje niebanalną, sezonową promocją, choć na razie skierowaną do ograniczonego grona członków Klubu Rossmann. Tym razem proponuje rabat 2+2 gratis na niektóre kosmetyki w ramach akcji „Odsłoń nogi na lato".

Marka Inglot podjęła współpracę z kultowym nowojorskim klubem jazzowym Blue Note Jazz Club.  Głównym założeniem projektu ma być promocja polskich jazzmanów za oceanem.

Marka Velvet Baby została jednym z głównych partnerów ogólnopolskiej kampanii społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”, popierając inicjatywę rozpowszechniania w społeczeństwie pozytywnych postaw względem przyszłych mam i ich dzieci.

Do mody, szczególnie tej wakacyjnej, wracają kolorowe tusze do rzęs. Lansują je projektanci mody, ale także coraz silniej wpływające na trendy na rynku celebrytki i influencerki. Warto bowiem pamiętać, że obok naturalnego make-up no make-up, popularność zdobywają wyraziste makijaże w stylu lat 80.

Coraz częściej marki, niekojarzące się z branżą, próbują swych sił na rynku kosmetycznym i modowym. Znana marka potrafi bowiem przyciągnąć uwagę spragnionych nowości klientów. Znana dotychczas z kredek świecowych marka Crayola próbuje swych sił na rynku urodowym. Na razie produkty nowej linii Crayola Beauty pojawia się ekskluzywnie  na platformie ASOS.

Strony

X

Przeczytaj również