Radosław Lisiecki, Dyrektor Sprzedaży Rieber Foods Polska S.A.

Wywiady

Radosław Lisiecki, Dyrektor Sprzedaży Rieber Foods Polska S.A.

Jacek Ratajczak: W które kategorie w 2014 r. firma Rieber Foods Polska będzie szczególnie zaangażowana?

Radosław Lisiecki: Naszym celem w 2014 r. jest dalsze umacnianie marki Delecta jako kluczowego dostawcy deserów w proszku, mieszanek ciast oraz przypraw i dodatków do pieczenia. Konsekwentnie będziemy wspierać kategorię mieszanek ciast, w której konsumenci poszukują nowości, inspiracji oraz łatwych do zastosowania rozwiązań. Naszą odpowiedzią na ten trend jest linia ciast Delecta „na 1001 sposobów”, w skład której wchodzą pierwsze na rynku polskim bazy do wypieku tarty (na słono oraz na słodko) oraz wprowadzane właśnie bazy do babeczek. W dalszej części roku rozszerzymy ofertę o produkty, które zrewolucjonizują tę kategorię. Jestem pewien, że będą to prawdziwe hity. Delecta rozwija się zdecydowanie szybciej niż rynek, stale umacniając się na pozycji lidera, co bardzo mnie cieszy.

Desery w proszku to kategoria, w której Delecta ma silną pozycję. Jakie są najbliższe plany dla tej kategorii?

Słyniemy z rodzinnych deserów tradycyjnych z linii Duży Budyń i Duży Kisiel. W tym roku stawiamy na jednoporcjowe desery i przekąski, w rodzaju kisieli instant Owocowy Kubek czy owsianek Moc ziaren. W połowie marca startujemy z telewizyjną kampanią reklamową dla kategorii pieczeniowej i deserów.

Przed nami Wielkanoc, czas, gdy popyt na gotowe ciasta lub produkty do ich przygotowania wzrasta. Które produkty pod marką Delecta stanowią już od lat stałą pozycję w świątecznym menu Polaków?

Od lat liderami przedświątecznej sprzedaży są: ciasto Krówka, Krem karpatka oraz ciasta z linii Duża Blacha. W tym roku w ofercie limitowanej polecamy Babę drożdżową z lukrem. Ważnym elementem wielkanocnej tradycji jest koszyczek ze święconką, a w nim coraz częściej (głównie za sprawą dzieci) pojawia się babeczka wypiekana z produktu Delecty. Przed świętami odnotowujemy także znaczący wzrost sprzedaży cukrów smakowych, proszków do pieczenia oraz aromatów do ciast. Konsumenci poszukują produktów sprawdzonych, którym mogą zaufać.

W jaki sposób wspieracie ofertę swoich produktów w miejscu sprzedaży?

Najważniejsze wsparcie zapewnia profesjonalny, ogólnopolski zespół sprzedaży, który opiekuje się produktami Delecta w skle pach oraz funkcjonalne materiały reklamowe (tzw. POS-y). Cały czas udoskonalamy materiały POS, zgodnie z sugestiami naszych partnerów, by optymalnie dostosowywać je do potencjału różnych sklepów. Z powodzeniem stosujemy standy wsypowe i modułowe, przygotowane z myślą o przedświątecznej sprzedaży, które pozwalają eksponować produkty Delecta niezależnie od wielkości sklepu. Realizujemy również ekspozycje dodatkowe przy uzupełniających się produktach, np. budyniów w pobliżu półki z mlekiem czy Dżemixu przy ekspozycjach owoców sezonowych.

Do obcowania z waszymi produktami zachęcacie również najmłodszych. Wspólne przygotowywanie wypieków z rodzicami, czy popularne warsztaty kulinarne w placówkach oświatowo-wychowawczych były okazją, by dzieci poprzez zabawę poznały produkty pod marką Delecta. Czy ta forma okazała się skuteczna?

Rzeczywiście, program pieczenia Babeczek Nadzianych w szkołach i przedszkolach okazał się dużym sukcesem i spotkał z bardzo pozytywnymi reakcjami nauczycieli, wychowawców i samych dzieci. Pieczenie z Delectą to pomysł na wspólne spędzenie czasu, przekładający się na efekt w postaci smacznego ciasta i pogłębienie więzi z najbliższymi. Babeczki Nadziane okazały się naszym rynkowym sukcesem. Jako pierwsi zaproponowaliśmy wariant z nadzieniem z budyniu. W tej chwili swój debiut mają „Babeczki na 1001 sposobów” o smaku waniliowym i czekoladowym.

Dziękuję za rozmowę.