PZ Cussons Polska S.A. sfinalizowała transakcję  sprzedaży marek detergentów firmie Henkel

Aktualności

PZ Cussons Polska S.A. sfinalizowała transakcję sprzedaży marek detergentów firmie Henkel

W lutym 2013 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła, że w ramach zmiany strategii skoncentruje swoją działalność w Polsce na rozwoju biznesu kosmetyków do pielęgnacji ciała. Elementem tej decyzji było podpisanie wstępnej, warunkowej umowy z firmą Henkel na sprzedaż marek detergentów: E, Kokosal oraz IXI. Zgodnie z obowiązującym prawem transakcja musiała jeszcze uzyskać pozwolenie urzędów antymonopolowych w Polsce i na Ukrainie.

Jak informuje Grupa PZ Cussons, uzyskano już odpowiednie zgody instytucji antymonopolowych, dzięki czemu w dniu 14 lutego br.  sprzedaż marek została sfinalizowana.

Zamknięcie transakcji umożliwia naszej firmie realizację przyjętej strategii i skoncentrowanie się na produktach do pielęgnacji ciała. W ten sposób chcemy wzmocnić naszą pozycję w tym sektorze – mówi Piotr Sucharski, prezes PZ Cussons Polska S.A.

Według zarządu spółki, jej biznes kosmetyków do pielęgnacji ciała w Polsce wykazuje tendencję wzrostową. – Rok do roku odnotowujemy wzrost poziomu sprzedaży, ponieważ nasze produkty są ściśle dostosowane do potrzeb rynku. To z kolei jest odzwierciedleniem ogromnego wysiłku, jaki podejmują stale nasi pracownicy, aby zrozumieć i zaspokoić potrzeby zarówno naszych partnerów handlowych, jak i konsumentów detalicznych. Wierzymy, że ten stabilny trend rosnący utrzymamy w przyszłości, m.in. poprzez rozszerzenie w nadchodzących latach portfolio oferowanych produktów – dodaje Piotr Sucharski. Strategia PZ Cussons Polska zakłada podwojenie skali działalności w ciągu najbliższych pięciu lat i, dzięki temu, osiągnięcie pozycji numer jeden lub dwa w każdym segmencie rynku, w którym działa spółka.

Po zamknięciu transakcji, zgodnie z umową zawartą z nabywcą, PZ Cussons Polska będzie kontynuowała produkcję detergentów na zlecenie firmy Henkel w ramach umowy serwisowej.