Advertisement

PWC

Napięte relacje pomiędzy wynajmującymi i najemcami oraz niepewność sytuacji prawnej w branży dystrybucyjnej i logistycznej – to w ocenie ekspertów PwC główne negatywne skutki wprowadzonej przed rokiem ustawy ograniczającej handel w niedziele.

Do 2040 r. płaca realna w Polsce zwiększy się o 141%, dzięki czemu za dwie dekady polskie zarobki będą stanowiły równowartość 71% średnich wynagrodzeń w Wielkiej Brytanii – to wnioski z raportu PwC „International Wage Projections to 2040”.

Szefowie firm rodzinnych w Polsce są optymistami – 93% z nich spodziewa się wzrostu przychodów w perspektywie najbliższych dwóch lat. Średnia dla całego świata wynosi 84%. Takie wnioski płyną z najnowszej edycji badania „Global Family Business Survey 2018” przeprowadzonego przez PwC.

Projekt nowelizacji ustawy o VAT wprowadzający nową matrycę stawek VAT to długo oczekiwane przez rynek zmiany, które mają ujednolicić i uprościć skomplikowaną do tej pory metodologię określania właściwych stawek podatku. Choć nowe wytyczne mają wejść w życie dopiero w styczniu 2020 r., już teraz przedsiębiorcy powinni zacząć przygotowania – oceniają eksperci PwC.

Mechanizm podzielonej płatności, czyli tzw. split payment, pomimo skuteczności w przeciwdziałaniu wyłudzeniom VAT, jest także istotnym obciążeniem administracyjnym dla przedsiębiorców. Wprowadzenie obowiązku stosowania split paymentu powinno zostać poprzedzone zmianami ukierunkowanymi na jego uproszczenie i większą automatyzację – wskazują eksperci PwC.

Około 30% umów najmu w centrach handlowych może być renegocjowana w najbliższym czasie w związku z wejściem w życie ustawy o zakazie handlu w niedziele i święta – szacują eksperci firmy doradczej PwC. Ich zdaniem kreatywne interpretowanie ustawy przez handlowców spowoduje z jednej strony nałożenie wysokich kar finansowych, z drugiej – szybką jej nowelizację, nawet w ciągu 6 miesięcy.

Od marca 2018 r. wejdzie w życie ustawa zakazująca handlu  niektóre niedziele. Od początku budziła ona kontrowersje dotyczące placówek włączonych i wyłączonych z zakazu. Wiele osób zadaje sobie pytanie, kto skorzysta, a kto straci na jego wprowadzeniu. Odpowiedział na nie Dyrektor PwC Polska, Grzegorz Łaptaś.

Czy rodzice, kupując ciastka dla dzieci, sięgają po innowacyjne produkty i nowości na rynku ciastek? Jednym z bardzo widocznych trendów konsumenckich w Polsce jest przesunięcie zakupów produktów spożywczych dla dzieci w kierunku zdrowszych produktów. Nieograniczony dostęp do informacji sprawił, że konsumenci formułują własne  opinie o produktach dla dzieci i kupują je niezależnie od marki.

X