optymizm konsumencki

Kwiecień przyniósł korektę wskaźnika Consumer Index, określającego nastroje konsumentów w Polsce, osiągając poziom 4,4% (spadek o 1,6 p.p.) – podaje Kantar TNS.

Polacy wchodzą w nową porę roku w świetnych  nastrojach.  Jak pokazuje badanie wykonane na potrzeby raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny – wiosenne wyzwania”, zdecydowana większość ocenia swoją aktualną sytuację finansową dobrze lub bardzo dobrze.

Po grudniowym spadku, marzec to pierwszy miesiąc odbicia wskaźnika klimatu konsumenckiego TNS Consumer Index, który aktualnie wynosi 6%. Każda badana grupa społeczno-zawodowa notuje wzrosty przekraczające zerową wartość wskaźnika.

W najnowszej edycji TNS Consumer Index za luty 2019 r. odnotowano niewielki wzrost, o 0,1, w stosunku do styczniowego wyniku. Dzięki temu wartość indeksu ukształtowała się na poziomie 0,3. 

 Sytuacja w handlu detalicznym poprawia się. Dynamika wzrostu przychodów okazuje się wyższa niż wzrost kosztów. W najbliższych kwartałach spodziewane jest zwiększenie przychodów detalu, choć przy wolniejszej dynamice wzrostu – twierdzą eksperci PKO Banku Polskiego.

X

Przeczytaj również