napoje

Co czwarty Polak planuje uczestniczyć w imprezach organizowanych z okazji Halloween – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Kantar Millwardbrown. W zabawie najliczniej wezmą udział ludzie młodzi. Dla 18% Polaków Halloween wiąże się z wydatkami, przede wszystkim na napoje, jedzenie i dekoracje.

Dzieci i młodzież mają dziś spory wybór gorących i zimnych napojów, które mogą wypić podczas śniadania w domu lub zabrać ze sobą do szkoły. Dominują wśród nich produkty idealne dla każdego, niezależnie od wieku i na nich warto oprzeć sklepową ofertę, uzupełniając ją asortymentem kierowanym do konkretnego odbiorcy.

Chcąc walczyć z plastikiem, który zaśmieca środowisko Unia Europejska chce zakazać stosowania go w produktach jednorazowego użytku. Dotyczy to między innymi słomek do napojów, plastikowych sztućców, czy mieszadełek do napojów. Zmiany będą dotyczyć również plastikowych butelek PET.

Wartość polskiego rynku napojów bezalkoholowych w 2016 r. oszacowano na ponad 22 mld zł. Woda butelkowana, soki i nektary, napoje gazowane i inne typy napojów są bardzo ważną częścią naszego przemysłu spożywczego, a w ostatnich 5 latach wartość eksportu wzrosła o ponad 60 proc. Największym odbiorcą napojów produkowanych na terenie Polski są Niemcy. 

Data wydarzenia: 
2015-09-29

W dniach od 29 września do 1 października 2015 roku w Ciechocinku odbędzie się XXV Ogólnopolska Konferencja Producentów Wód i Napojów, na której będzie można wymienić poglądy i doświadczenia, które mamy nadzieję pomogą sprostać różnorodnym wyzwaniom, jakie stoją przed branżą rozlewniczą. Chcemy zwrócić uwagę, że powinniśmy mocniej łączyć kwestie ekonomiczne, społeczne i prawne. 
 

Łączna wartość rynku napojów bezalkoholowych przekroczyła 12 mld zł, a najbardziej wartościową kategorią są napoje gazowane. Rynek charakteryzuje się silną sezonowością – w lecie sprzedaje się ich o 50 proc. więcej niż w chłodnych miesiącach. Popularnością cieszą się przede wszystkim napoje takie jak cola, które odpowiadają za 60 proc. całości sprzedaży napojów gazowanych. Polacy coraz chętniej sięgają też po mrożone herbaty w egzotycznych smakach, słodzone stewią.

Całkiem niedawno firma Zbyszko informowała o zmianach jakie wdrożyła w swojej sztandarowej linii produktów „3 cyrtyny”. Pora na kolejny etap pozytywnych zmian, tym razem obejmie on produkty niegazowane sygnowane logotypem serii 3 owoce.

X