monitoring

W polskiej branży retail rośnie znaczenie kompleksowego podejścia, w tym integracji dodatkowych usług, gwarantujących wyższy poziom bezpieczeństwa klientom oraz pracownikom obiektów handlowych. Jakie są kluczowe tendencje związane z systemami bezpieczeństwa w sklepach?

Monitoring w sklepie jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi zapobiegających kradzieżom.  Europejski Trybunał Praw Człowieka orzekł, że ukryty monitoring w miejscu pracy narusza prywatność pracowników sklepu. 

Rozwój technologiczny skutkujący poprawiającą się dostępnością systemów monitoringu oraz wzrost ilości kradzieży sklepowych przyczyniły się do znaczącego zwiększenia liczby placówek handlowych, w których takie systemy są wykorzystywane. Mimo kilku prób, dotychczas zagadnienia związane z monitoringiem wizyjnym nie doczekały się kompleksowej regulacji prawnej, stąd w praktyce pojawiają się wątpliwości co do dopuszczalności stosowania i wykorzystywania monitoringu.

Pracownicy nie muszą wyrażać zgody na zainstalowanie kamer w biurze. Wystarczy, że szef poinformuje ich, że są nagrywani. Monitoring to coraz popularniejsza forma kontroli, którą pracodawcy stosują nie tylko w celach ochrony swojego mienia, ale także do nadzorowania swoich pracowników. Resort pracy uważa, że nie ma w tym nic złego.

X