Advertisement

Mintel

Jak wynika z danych z bazy Mintel Global New Products Database (GNPD), jeszcze 10 lat temu zaledwie 17% spożywczych nowości produktowych obecnych na sklepowych półkach opatrzonych było informacjami o ekologicznym procesie produkcji, naturalnym pochodzeniu lub składzie pozbawionym GMO. Obecnie ich odsetek wzrósł do 29%. Jeszcze większy skok odnotowano w przypadku wyrobów powstałych w zgodzie z zasadami zrównoważonego rolnictwa czy sprawiedliwego handlu – z 1% do 22%. To efekt rosnącej świadomości konsumentów.

Konsystencja to najnowsze narzędzie angażowania zmysłów i oferowania doświadczeń wartych dzielenia się z innymi. Tak wynika z raportu analizującego trendy żywieniowe na nadchodzący rok. Coraz więcej osób chce spożywać jedzenie, które nie tylko ładnie wygląda, ale zapewni również niespotykane doświadczenia zmysłowe.

Trendy na rynku spożywczym zmieniają się z roku na rok. Ludzie coraz bardziej zwracają uwagę na to, co jest napisane na etykietach. W mniejszym stopniu interesuje ich jednak skład produktu, a bardziej to, czy dany produkt jest ekologiczny, z jakiego kraju pochodzi oraz czy jest zdrowy. 

X