Merchandising

Kasa to bardzo ważne miejsce nie tylko z tego powodu, że to właśnie tam następuje finał zakupów. To również strefa, która powinna stać się wizytówką sklepu. Jak zatem zarządzać asortymentem impulsów w tym miejscu, bo to one decydują o powodzeniu i przyniosą dodatkowe i to niemałe wpływy?

Specjaliści KPMG wyróżnili 4 główne „misje zakupowe”, które opisują powody, dla których klienci przychodzą do sklepów spożywczych. Wyróżnia się misje „Zakupów robionych na zapas”, „Zakupów codziennych”, „Zakupów nagłych” oraz „Zakupów impulsowych”. Eksperci zaprezentowali także, jak odpowiednim układem ekspozycji produktów wykorzystać każdą z tych misji, aby maksymalizować sprzedaż.

Kategoria produktów nabiałowych składa się z kilku kluczowych dla konsumentów podgrup. Dlatego powinny być one zawsze zarówno odpowiednio reprezentowane, jak i dobrze wyeksponowane. Nie jest to łatwa kategoria do zarządzania, ale bez wątpienia warto się nią zająć szczególnie uważnie, ponieważ to właśnie dla tej kategorii klienci codziennie przychodzą do sklepu.

Napoje bezalkoholowe to kategoria, którą każdy sklep musi posiadać przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, „człowiek nie wielbłąd i pić musi” – co oznacza, że klient musi „gdzieś” kupować produkty w stanie ciekłym. Po drugie, to kategoria, na której można całkiem dobrze zarobić pod warunkiem, że poświęci się jej odrobinę uwagi i… bardzo dużo pracy.

Święta Wielkanocne to okres, w którym sklepy osiedlowe mogą i wręcz powinny nadrabiać zaległości w obrotach ze słabszych wcześniejszych miesięcy. W jaki sposób dobrze się do tego przygotować?

Produkty nabiałowe są kluczową, a zarazem „trudną" grupą produktów w sklepie osiedlowym. Są to produkty pierwszej potrzeby, po które do sklepu przychodzi co drugi klient, jednocześnie są to produkty wrażliwe na temperaturę i rotację, co oznacza, że trzeba poświęcić im specjalną uwagę zarówno przy ich doborze, jak i przechowywaniu.

Kategoria produktów alkoholowych jest kluczowym czynnikiem sukcesu tzw. sklepu osiedlowego. To właśnie ta kategoria często decyduje o tym, czy mieszkaniec osiedla, miejscowości lub tylko przypadkowy przechodzień, zawita do sklepu po zakupy.

Data wydarzenia: 
2013-10-31

Stawiając na asortyment ściśle powiązany ze świąteczną specyfiką, od października trzeba szykować miejsca na półce wyprzedając zapasy produktów po sezonie letnim. Jeśli nie zrobimy z dużym wyprzedzeniem, a zajmiemy się tym w okresie przed samymi świętami, będziemy musieli zastosować promocje do ich sprzedania.

Data wydarzenia: 
2013-10-07

Kategorie słodycze i słone przekąski to niewątpliwie jedne z bardziej dochodowych kategorii w sklepie. Dlatego pomimo, że nie są łatwymi kategoriami do zarządzania, warto się nimi zająć ze szczególną uwagą. Z pewnością czas im poświęcony, zwróci się w postaci nie tylko zysku, ale również zadowolenia klienta.

Data wydarzenia: 
2013-09-03

Kawa, po alkoholach i napojach, jest najważniejszą tzw. suchą kategorią spożywczą w sklepie. Jest to kategoria przyciągająca klienta do sklepu i jednocześnie pozycjonująca sklep w jego oczach. Wiedząc, że większość konsumentów nie wyobraża sobie dnia bez filiżanki kawy, powinniśmy zadbać o to, aby klient w sklepie czuł się doceniony i dopieszczony, mogąc wybierać spośród różnych rodzajów swojego ulubionego napoju.

Strony

X