kawa

W sezonie 2017/2018 światowa produkcja kawy wyniosła ok. 9,6 mln t, czyli mniej więcej tyle, ile wyniosły tegoroczne zbiory pszenicy w Polsce. Jak prognozują analitycy Banku BGŻ BNP Paribas najbliższa przyszłość dla smakoszy kawy zapowiada się bardzo obiecująco. W sezonie 2018-2019 zbiory kawy na świecie mają być o ok. 7% większe niż przed rokiem, podczas gdy jej spożycie ma zwiększyć się o ok. 3%.

Od 17 września ruszyła kampania TV i Internet – Segafredo Selezione, która potrwa do 14 października 2018 r. Linia Segafredo Selezione jest odpowiedzią na zmieniające się trendy rynkowe i potrzeby klientów – jakość premium.

Od 17 września ruszyła kampania TV i Internet – Segafredo Selezione, która potrwa do 14 października 2018 roku.

Ceny kawy na świecie spadają od kilkunastu miesięcy i są już o połowę niższe niż 7 lat temu. To rezultat wysokiej produkcji na świecie. Tymczasem Polacy płacą za kawę w sklepach coraz więcej.

Cena kawy spadła do najniższego poziomu od ponad 2,5 roku. Wynika to z rosnącego kursu brazylijskiego reala do dolara. Skorzystają na tym głównie producenci i duże sieci kawiarni.

Wystawcy z różnych stron świata: Polski, Włoch, Białorusi, Belgii, Egiptu, Niemiec, Węgier, Indii, Indonezji, Rumunii, Rosji, Hiszpanii, Sri Lanki, Turcji, Wielkiej Brytanii, Wietnamu, kuchnie i alkohole świata, przyprawy i zioła, najlepsze produkty,  specjalni goście kulinarni, eksperci branży spożywczej i HoReCa – to w skrócie tegoroczne atrakcje WorldFood Warsaw..

Kawa jest jednym z najpopularniejszych napojów na świecie. O jej wpływie na ludzki organizm toczą się od lat dyskusje. Jedną z nich było spotkanie zorganizowane przez Fundację „Żywność, Aktywność Fizyczna i Zdrowie” w ramach programu informacyjno-edukacyjnego na temat korzyści zdrowotnych wynikających ze spożycia kawy realizowanego pod patronatem Instytutu Żywności i Żywienia.

Niemal połowa kierowców (49%) przyznaje, że lubi się zatrzymywać podczas podróży, aby zrobić sobie przerwę i posilić się. Kierowcy najczęściej wybierają wówczas kawę oraz hot dogi. Podróżujący, wybierając miejsce z gastronomią, kierują się przede wszystkim jego lokalizacją oraz szybkością otrzymania posiłku. Jedzenie w podróży nie musi mieć wyjątkowych wartości odżywczych, powinno być jednak świeże i szybko podane – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

Już co trzecia osoba pijąca kawę na mieście korzysta z oferty kawowej sklepów spożywczych i punktów sprzedaży. Najbardziej znaną i najczęściej odwiedzaną siecią sklepów oferujących kawę na wynos jest Żabka. Z oferty kawowej sklepów spożywczych najczęściej korzystają mężczyźni i osoby młode – do 29 roku życia – wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.

Przewidywane podwyżki cen kawy spowodowane będą pogarszającymi się warunkami atmosferycznymi w krajach produkujących ziarna. Susza nawiedza Brazylie i Wietnam, a te dwa kraje odpowiadają za około połowę światowego eksportu kawy. 

Strony

X