Jaja z chowu klatkowego

Zarząd Grupy Colian zdecydował o całkowitym zaprzestaniu stosowania w produkcji jaj pochodzących z  chowu klatkowego. Zmiany wejdą w życie 1 stycznia 2019 r. i obejmą wszystkie produkty, zawierające w składzie surowce jajeczne.

4 czerwca 2018 r. zarząd JAWO podjął decyzję o złożeniu deklaracji rezygnacji z używania do produkcji wyrobów firmy, m.in. pierogów, klusek czy naleśników, jaj „trójek”. Najpóźniej do roku 2025 firma wycofa ostatecznie z produkcji pasteryzowane jaja płynne pochodzące z hodowli klatkowych. 

Rosnące wymagania konsumentów, a także coraz większa odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw powodują, że kolejne firmy decydują się na rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Ten globalny trend jest już bardzo widoczny w wielu obszarach biznesu w Polsce.

Duża liczba sieci handlowych zapowiedziała w ciągu najbliższych lat wycofanie ze swojej oferty jaj z chowu klatkowego. Polacy wybierają je jednak najczęściej, nic nie wskazuje na gwałtowną zmianę nawyków zakupowych.

Topaz jest kolejną siecią handlową, która zamierza wycofać z półek swoich sklepów jaja z chowu klatkowego. Wcześniej podobne deklaracje złożyły inne sieci zarówno polskie, jak i zagraniczne.

Sieć supermarketów spożywczych Intermarché podjęła decyzję o stopniowym wycofywaniu z obrotu jajek kategorii 3, czyli pochodzących od kur z chowu klatkowego. W 2025 r. sieć sprzedawać będzie już tylko jaja pochodzące z chowów alternatywnych (kategorie 0, 1 i 2). Jest to odpowiedź Intermarché na oczekiwania klientów oraz wyraz troski firmy o dobrostan zwierząt.

X