handel detaliczny

W marcu koszty zatrudnienia były najczęściej wymienianą barierą działalności przez przedsiębiorstwa – wynika z badania GUS. W porównaniu z marcem ub.r. najbardziej wzrosło znaczenie barier związanych z niedoborem pracowników w handlu detalicznym.

Właściciele małych placówek handlowych na terenach wiejskich nie mają łatwego życia. Nie dość, że muszą stawiać czoło konkurencji ze strony dyskontów i marketów, to od kilku lat borykają się z problemem, jakim są sklepy na kółkach. Tematem zajmujemy się po telefonie od właścicielki sklepu wiejskiego.

Ożywienie gospodarcze w wielu regionach świata sprzyja globalnym sprzedawcom detalicznym. Przychody 250 największych detalistów na świecie wyniosły w ubiegłym roku obrotowym 4,4 biliona dolarów. Rok do roku był to wzrost o 4,1 proc. 

Główny Urząd Statystyczny opublikował raport dotyczący koniunktury gospodarczej w styczniu 2018 r. Sytuacja gospodarcza w handlu jest stabilna, ale nadal potrzeba rąk do pracy, zarówno w hurcie, jak i w detalu.

Eurocash stworzył „Profil Polskiego Przedsiębiorcy”. Próbuje odpowiedzieć kim jest właściciel sklepu detalicznego. Przy okazji poznał jego obawy.

Rośnie ilość firm, które zgłaszają brak osób chętnych do pracy w handlu detalicznym. Spadek bezrobocia odbija się na handlu. To branża, w której najbardziej odczuwalne są niedobory kadrowe.

Wzrost kosztów importu i mniejsza liczba imigrantów to powody, dla których sklepy polskie i czeskie działające na wyspach brytyjskich mogą zostać zamknięte. Zwiększenie się ilości sklepów polskich na Wielkiej Brytanii miało miejsce wraz z wejściem polski do UE. Po Brexicie sytuacja ta może ulec zmianie. 

W porównaniu ze styczniem ubiegłego roku, sprzedaż detaliczna wzrosła o 6,5% po wzroście o 2,9% w ujęciu rocznym w grudniu – poinformował Eurostat. W ujęciu miesięcznym, sprzedaż wzrosła o 4,1%. 

Według badań przeprowadzonych przez instytut GfK, w ubiegłym roku siła nabywcza w handlu detalicznym osiągnęła pułap 89 mld euro. 43% z tego stanowiły zakupy artykułów spożywczych. Największą siłą nabywczą dysponują duże miasta. 2/3 potencjału nabywczego w handlu detalicznym w Polsce to wydatki na podstawowe kategorie produktowe – żywność, artykuły związane z pielęgnacja urody i zdrowia, odzież. 

Obroty detalistów w styczniu b.r. wzrosły o 7,8% rdr w ujęciu rocznym – podaje GUS. Od grudnia wzrosły one o 4,4%. Sprzedaż hurtowa przedsiębiorstw handlowych w styczniu również wzrosła, o 20,7% rdr.

Strony

X