działania pro-ekologiczne

Z raportu DNB Bank Polska i PwC „Kierunki 2020. Zielona odpowiedzialność biznesu. Czy biznes przyjazny środowisku się opłaca?” wynika, że w największym stopniu na środowisko wpływają przemysł wytwórczy i producenci żywności. Ponad połowa dużych polskich firm, kierując się troską o środowisko, wprowadziła zmiany w swojej ofercie.

Carrefour w ramach inicjatywy zakupy do własnych opakowań wprowadza do sklepów alternatywę dla tzw. zrywek. W sklepach sieci w całym kraju pojawiły się wielorazowe woreczki na warzywa i owoce wykonane w 100% z bawełny.

Lidl Polska stale poszukuje korzystniejszych rozwiązań w trosce o środowisko naturalne. Sieć właśnie wprowadziła do sprzedaży „wielokrotki” – wielorazowe torby na zakupy oznaczone certyfikatem Blue Angel, dzięki którym jest możliwe wyeliminowanie do 2000 ton plastiku w ciągu roku. To kolejny krok sieci w drodze do gospodarki obiegu zamkniętego i realizacji przyjętych zobowiązań w zakresie redukcji plastiku w ramach strategii REset Plastic.

Już w tym roku do obsługi wszystkich zakładów na terenie USA PepsiCo zapewni energię elektryczną pochodzącą w 100% ze źródeł odnawialnych. Stany Zjednoczone to największy rynek zbytu dla producenta napojów i przekąsek, który odpowiada za prawie połowę całkowitego zużycia energii elektrycznej firmy na całym świecie. Niebawem Lay's, SunChips, bubly, Gatorade czy Pepsi będą produkowane z wykorzystaniem energii elektrycznej w pełni pochodzącej ze źródeł takich jak słońce i wiatr.

Działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i rola biznesu w ich wdrażaniu były jednymi z kluczowych kwestii poruszanych podczas obrad okrągłego stołu na temat działań na rzecz klimatu i celu zrównoważonego rozwoju ONZ. Wydarzenie było częścią szczytu klimatycznego UNFCCC COP24, którego gospodarzem w tym roku jest Polska. Obrady zatytułowane "Wpływ na zrównoważoną i odpowiedzialną konsumpcję" zgromadziły przedstawicieli organizacji naukowych, rządowych i pozarządowych oraz przedstawicieli biznesu. Celem spotkania było znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak spowolnić wzrost globalnej temperatury i jaką rolę w tym procesie może odegrać zrównoważona konsumpcja.

Firma Tesco Polska poinformowała swoich pracowników o przyspieszeniu realizacji planów biznesowych w zakresie redukcji kosztów operacyjnych i podniesienia konkurencyjności. Sieć potwierdziła plan likwidacji 13 przynoszących straty sklepów.

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju sieć hurtowni MAKRO Polska prowadzi działania mające na celu m.in. redukcję emisji CO2, zużytej energii elektrycznej oraz ilości odpadów – w 2017 r. recyklingowi poddano ponad  8 tys. ton materiałów.

X

Przeczytaj również