convenience

Carrefour Polska uruchomił w swoich franczyzowych sklepach convenience kolejną innowację – mini-kasy samoobsługowe. Po pozytywnie zakończonych testach nowe rozwiązanie pojawiło się już w wybranych pomarańczowych sklepach Carrefour Express w Warszawie i Gdańsku. Na początku przyszłego roku sieć planuje wprowadzenie kas samoobsługowych do kolejnych  20 lokalizacji.

18 milionów Polaków pije już kawę „na mieście”. Okazuje się, że na małą czarną mamy ochotę rano, aby obudzić siły witalne, ale pijemy ją również dla przyjemności. Jedną z najpopularniejszych sieci convenience, w której Polacy każdego dnia rano piją świeżo mieloną kawę jest Żabka. Teraz sieć przygotowała specjalną akcję dla klientów, w ramach której  do połowy listopada br. rozda dwieście tysięcy specjalnych kubków na darmową kawę w Żabka Café.

Rynek nieruchomości handlowych rośnie w stałym tempie. Powstają nowe miejsca pracy oraz strefy zakupowe. Jest to szczególnie istotne w mniejszych miastach bądź na obrzeżach ośrodków wojewódzkich, gdzie rynek nie jest jeszcze tak nasycony. W takich miejscach doskonale sprawdzają się nieruchomości typu convenience.

Kompleks Spark na warszawskiej Woli, Taurus należący do kompleksu EMPARK Mokotów Business Park czy biurowiec Komandorska 12 we Wrocławiu to budynki, w których w ciągu najbliższych miesięcy zostaną otwarte sklepy Żabka. Deweloperzy doceniają korzyści wynikające z obecności sklepu convenience w kompleksach biurowych, widząc  ich realny wpływ na dalszą komercjalizację lokali.

Dla 40% osób kupujących w niedzielę – zakupy w ten dzień tygodnia są koniecznością. Dla podobnego odsetka osób niedzielne zakupy stanowią jednak przyjemność. Niewątpliwym benefitem jest to, że można je robić w spokoju, nie patrząc na zegarek i wspólnie z rodziną. Ustawa ograniczająca handel w niedziele może przynieść kolejne przetasowania dotyczące preferowanych formatów sklepów, ale też być zagrożeniem dla wielu segmentów produktów, których sprzedaż realizowana jest w dużym stopniu poprzez niedzielne zakupy.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w grudniu 2017 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. Ostatni miesiąc w roku upłynął pod znakiem kampanii skoncentrowanych na motywach związanych z okresem świątecznym oraz noworocznym.

11 października SPAR Polska uruchomił w Krakowie sklep w formacie SPAR Express, będący pierwszym sklepem sieci funkcjonującym w nowym koncepcie convenience. Segment convenience to format oparty na wygodzie zakupów, bliskości i dopasowaniu do miejskich lokalizacji. 

Według danych przedstawionych przez GUS pod koniec ubiegłego roku, wzrasta liczba sklepów. Zwiększa się również powierzchnia handlowa, obecnie wynosi ona 14 mln mkw., a w tym roku zwiększy się ona o 560 tys. mkw. Rozkwit przeżywają sklepy w formatach convenience, w tym roku może powstać ok. 1,5 tys. tego rodzaju placówek. 

X