Coca-Cola Cherry Zero Cukru

Nowości

Coca-Cola Cherry Zero Cukru

Coca-Cola, w ramach realizacji swojego europejskiego zobowiązania dotyczącego redukcji kaloryczności,  wprowadziła na polski rynek kolejny produkt bez cukru.  W polskich sklepach pojawiła się nowa Coca-Cola Cherry Zero Cukru.

Coca-Cola Cherry Zero Cukru, która zastąpi dotychczas sprzedawaną wersję napoju opartą na recepturze z zawartością cukru, jest kolejnym dowodem na to, że firma Coca-Cola realizuje europejskie zobowiązanie do obniżenia całkowitej zawartości cukru w swoich produktach o  10 proc. do 2020 r.

– Słuchamy zmieniających się oczekiwań konsumentów i rozszerzamy ofertę napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. W tym roku wprowadziliśmy już na rynek m.in. nową, ulepszoną pod względem smaku formułę Coca-Cola Zero Cukru i obniżyliśmy kaloryczność Sprite’a do 9 kcal na 100 ml. Warto podkreślić, że 27 proc. całego naszego portfolio w Polsce to produkty o obniżonej lub zerowej zawartości cukru – podkreślił Lana Popović, Dyrektor Generalna Coca-Cola Poland Services.

Zobowiązanie o obniżaniu kaloryczności produktów w Europie wpisuje się w globalną strategię firmy, która w 2016 r. zmodyfikowała receptury ponad 200 swoich produktów i wprowadziła na rynek prawie 500 nowych napojów o obniżonej lub zerowej zawartości cukru. Zwiększane są także nakłady na promocję wariantów light jako alternatywy dla napojów opartych o receptury z cukrem oraz na edukację konsumentów w zakresie rozważnej konsumpcji i zróżnicowanej diety.

Polski sektor prywatny również podejmuje działania na rzecz optymalizacji wartości energetycznej i składu produktów spożywczych w Polsce. Instytut Żywności i Żywienia oraz organizacje sektora prywatnego – Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, POLBISCO – Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych oraz Związek Pracodawców Hoteli, Restauracji i Cateringu podpisały w tej sprawie list intencyjny.

Coca-Cola wspólnie z innymi producentami żywności w Europie oraz z ekspertami   do spraw żywienia pracuje jednocześnie nad uproszczeniem systemu oznaczeń składu produktów, dodając do niego kolory, które będą w intuicyjny sposób informować o tym, czy zawartość tłuszczu, cukru i soli oraz wartość kaloryczna danego produktu jest wysoka, średnia czy zerowa. Celem jest stworzenie jednego systemu, który będzie można stosować w całej Europie, tak aby europejscy konsumenci mieli dostęp do tych samych informacji, niezależnie od miejsca, w którym w danej chwili przebywają.