Centrum handlowe

Polscy sprzedawcy detaliczni odnotowali w maju wyjątkowo wysoki wzrost obrotów, o 9,4% w ujęciu miesięcznym i o 2,2% rok do roku, co zrekompensowało im powolny początek roku – wynika z indeksu ShooperTrak.

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała pierwszy kwartał na rynku nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce w raporcie MARKETBEAT: Rynek powierzchni handlowych w Polsce. Opublikowano w nim informacje dotyczące podaży nowej powierzchni handlowej oraz odwiedzalności centrów i galerii.

Według danych FootFall Indeks Polska w kwietniu spadła liczba klientów w centrach handlowych, o 2,1 proc. rok do roku. Natomiast w ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 15,8 proc.

Z najnowszego raportu „European Shopping Centres”, przygotowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield, wynika, że tempo rozwoju centrów handlowych w Europie spowalnia – w 2017 r. oddano do użytku 3,8 mln m kw. nowej powierzchni, czyli o 23% mniej rok do roku. Jak na tle innych krajów wypada Polska?

Pierwsze centra handlowe pojawiły się w Polsce w pierwszej połowie lat 90. XX wieku. Chcąc zachować konkurencyjność na dynamicznie zmieniającym się rynku muszą się modernizować, dostosowując do nowych realiów handlu.

Bydgoskie centrum handlowe „Drukarnia” zamierza przyciągać do swojego obiektu małe rodzinne firmy. Chce w ten sposób obejść ograniczenie handlu w niedziele, które pozwala otwierać sklepy, w których za kasą stoi właściciel.

Ministerstwo Finansów poinformowało, że w piątek i sobotę (6 i 7 kwietnia) w 93 galeriach handlowych w całym kraju pracownicy urzędów skarbowych pomogą wypełnić PIT-a i wysłać go elektronicznie.

Posnania została uhonorowana prestiżowym wyróżnieniem ICSC VIVA (Vision, Innovation, Value, Achievement) Best-of-the-Best Awards za kampanię otwarcia. Wydarzenie znalazło się wśród 7 najlepszych projektów marketingowych branży retail na całym świecie.

Za nami pierwsza niedziela obowiązywania nowego prawa o zakazie handlu w niedziele. Retail Institute opublikował wyniki liczby odwiedzin centrów handlowych w okresie od 5 do 11 marca 2018 r. Wynika z nich, że wystąpił znaczny spadek w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Cromwell Property Group wystawiła na sprzedaż centra handlowe ze swojego portfolio. Do grupy należą obiekty m.in.: w Warszawie, Bydgoszczy czy Łodzi. Zainteresowany kupnem nieruchomości musi przygotować kwotę 500 mln euro.

Strony

X