badanie rynku

 Sytuacja w handlu detalicznym poprawia się. Dynamika wzrostu przychodów okazuje się wyższa niż wzrost kosztów. W najbliższych kwartałach spodziewane jest zwiększenie przychodów detalu, choć przy wolniejszej dynamice wzrostu – twierdzą eksperci PKO Banku Polskiego.

Ukraińcy stanowią coraz pokaźniejszą część naszego społeczeństwa i tym samym stają się ważną grupą konsumencką. Obecnie szacuje się, że w Polsce pracuje około miliona Ukraińców.

Młode pokolenie i kobiety będą kształtować zwyczaje żywieniowe na świecie – oceniają analitycy Banku BGŻ BNP Paribas w raporcie poświęconym przyszłości globalnego sektora rolniczego i spożywczego.

Polski konsument stając przy półce z przekąskami ma duży i zróżnicowany wybór w tej kategorii asortymentowej. Znajdzie tutaj produkty czekoladowe i bez czekolady, solone oraz niesolone, przeznaczone dla diabetyków oraz bezglutenowców, bez sztucznych dodatków czy też z ograniczoną liczbą kalorii. Producenci starają się odpowiadać na potrzeby konsumentów i podążać za najnowszymi trendami, wprowadzając na rynek coraz więcej nowych produktów.

Polska zajmuje 29. miejsce w rankingu siły nabywczej w Europie. Przy kwocie 2,427 EUR na osobę, siła nabywcza dla rynku detalicznego w Polsce stanowi około 36 proc. ogólnej siły nabywczej kraju – wynika z badania instytutu GfK.

Energy drinki to coraz popularniejsze źródło kofeiny, ich wartość sprzedaży dynamicznie rośnie. Z roku na rok plasują się coraz wyżej na liście największych kategorii FMCG. Ich wskaźnik wzrostu wartości sprzedaży jest ponad 2 razy większy niż dla kategorii substytucyjnych takich jak kawa.

Belgia, Chorwacja, Włochy i Polska to cztery objęte badaniem GfK europejskie rynki detaliczne, różniące się znacznie pod względem wielkości, liczby ludności, ogólnej siły nabywczej i siły nabywczej dla poszczególnych linii produktów. Analizy siły nabywczej dla poszczególnych linii produktów wskazują, iż potencjał wydatkowania w zakresie poszczególnych grup produktów jest zróżnicowany.

Współpraca z siecią franczyzową stwarza wiele możliwości. Jedną z nich jest inwestycja w dodatkowy asortyment – gotowe do spożycia posiłki i napoje.

Główny Urząd Statystyczny podsumował wydatki Polaków w ubiegłym roku. Sukcesywnie wydawane jest coraz więcej pieniędzy. W 2017 r. zanotowano wzrost o 6,7% w stosunku do 2016 r. Zwiększyły się wydatki na żywność, napoje bezalkoholowe, alkohol i papierosy.

Z raportu „E-commerce w Polsce”  opracowanego przez Gemius wynika, że tylko 36% Polaków potrafi wymienić jakikolwiek serwis internetowy sprzedający artykuły spożywcze. Często internet wykorzystywany jest natomiast do poszukiwania informacji o produktach kupowanych później w sklepach tradycyjnych.

Strony

X