badanie rynku

Zwykła reklama to za mało, aby zainteresować ofertą najmłodszych konsumentów. Najważniejsze jest prowadzenie  z nimi stałego dialogu i budowanie wiarygodnego przekazu. W komunikacji do tej grupy zdecydowanie lepiej sprawdzą się influencerzy niż celebryci. Marki muszą być też aktywne i wychodzić do przedstawicieli pokolenia "Z" z produktem, nie czekając aż sami go znajdą. Dobrze sprawdzają się, m.in. samplingi czy cross marketing.

Polacy zmieniają swoje nawyki żywieniowe. Jedzą oni coraz mniej produktów zbożowych oraz ryb. W ciągu ostatnich lat wzrosło natomiast spożycie owoców oraz wody mineralnej. O tym, jak kształtuje się konsumpcja wybranych grup produktów w przeliczeniu na 1 osobę można dowiedzieć się z raportu „Polska w liczbach”, edycja 2017, przygotowanego przez GUS.

Nie maleje zainteresowanie zarządów firm, ekspertów oraz opinii publicznej wpływem zakazu handlu w niedziele na wyniki branży handlowej i usługowej. Aby odpowiedzieć na rosnącą potrzebę oparcia decyzji o rzetelne i sprawdzone informacje, Retail Institute opublikował dane dotyczące wyników odwiedzalności centrów handlowych za okres od 1 stycznia do 20 maja 2018 r. oraz podsumowujący wyniki z 11 tygodni obowiązywania nowych regulacji prawnych, tj. od 5 marca do 20 maja 2018 r.

Instytut badawczy GfK Polonia przeprowadził badanie dotyczące powierzchni handlowej przypadającej na jednego mieszkańca oraz średniej wartości obrotów w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni handlowej sklepów. W badaniu uwzględniono 32 europejskie państwa.

Międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield podsumowała pierwszy kwartał na rynku nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce w raporcie MARKETBEAT: Rynek powierzchni handlowych w Polsce. Opublikowano w nim informacje dotyczące podaży nowej powierzchni handlowej oraz odwiedzalności centrów i galerii.

W czołówce znaleźliśmy się razem z Bułgarią, Wielką Brytanią i Szwajcarią. Jednak na przestrzeni lat zmieniają się przyzwyczajenia w tej dziedzinie. Po gumę sięga się już nie tylko w poszukiwaniu smaku, ale też żeby zadbać o higienę jamy ustnej. Żucie traktuje się jako sposób na zdrowie i ważny element swojego wizerunku.

Według danych FootFall Indeks Polska w kwietniu spadła liczba klientów w centrach handlowych, o 2,1 proc. rok do roku. Natomiast w ujęciu miesięcznym odnotowano spadek o 15,8 proc.

Polska Rada Biznesu opublikowała raport „Przedsiębiorca odczarowany. Kim są twórcy polskiej gospodarki?”. Ukazano w nim obraz polskiego przedsiębiorcy, podkreślając jakie zmiany zaszły w nim na przestrzeni lat.

Agencja badawcza Research&Market szacuje, że wartość światowego rynku opakowań kosmetycznych w roku 2017 wyniosła 24,8 mld USD, a szacunki na rok 2023 mówią, że wzrośnie ona do 31,75 mld USD.

Za tegoroczny zestaw grillowy dla około sześciu osób, zawierający najbardziej popularne produkty żywnościowe, Polacy zapłacą przeciętnie 136 zł, czyli o 2,5 proc więcej niż przed rokiem – wynika z analiz ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas, przeprowadzonych na podstawie danych GUS.

Strony

X