badanie rynku

Za tegoroczny zestaw grillowy dla około sześciu osób, zawierający najbardziej popularne produkty żywnościowe, Polacy zapłacą przeciętnie 136 zł, czyli o 2,5 proc więcej niż przed rokiem – wynika z analiz ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas, przeprowadzonych na podstawie danych GUS.

Polacy to konsumenci bardziej lojalni wobec sieci spożywczych niż konsumenci z innych krajów, jednak ich przywiązanie do marki oparte jest głównie o czynniki pragmatyczne, takie jak szeroki wybór i dostępność produktów żywnościowych (47 proc.) oraz bliskość sklepu (46 proc.).

Rynek nieruchomości handlowych rośnie w stałym tempie. Powstają nowe miejsca pracy oraz strefy zakupowe. Jest to szczególnie istotne w mniejszych miastach bądź na obrzeżach ośrodków wojewódzkich, gdzie rynek nie jest jeszcze tak nasycony. W takich miejscach doskonale sprawdzają się nieruchomości typu convenience.

Osoby młode, wchodzące dopiero na rynek pracy, mają wyższe oczekiwania wobec pracodawcy niż ich starsi koledzy. Nie tylko liczą na wysoki komfort pracy dzięki dobrej atmosferze czy  dogodnej lokalizacji, lecz również bardziej od starszego pokolenia są zainteresowane wszelkimi motywatorami pozapłacowymi – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Ostatnia dekada to dynamiczny rozwój rynku żywności ekologicznej w Europie. W Polsce liczba specjalistycznych gospodarstw, producentów, dystrybutorów również systematycznie rosła. Jaka przyszłość czeka branżę? Jakim wyzwaniom będzie musiała sprostać w najbliższym czasie? Czy dogonimy Europę?

Firma Zebra Technologies Corporation przedstawiła wyniki badania Retail Transformation Study 2017, poświęconego obecnej sytuacji oraz perspektywom rynku handlu detalicznego w Ameryce Północnej, Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA).  Badanie, przeprowadzone z IHL Group, międzynarodową firmą badawczą i doradczą świadczącą usługi dla branży detalicznej i hospitality, odzwierciedla przemianę sektora detalicznego w miarę ewolucji modelu w kierunku lepszej obsługi konsumentów. IHL przewiduje coroczny wzrost sprzedaży detalicznej o 3% do 2021 r.

W ostatnich latach w Polsce wzrosła konsumpcja czekolady i wyrobów czekoladowych. W 2016 r. łączne spożycie czekolady w Polsce, w przeliczeniu na jednego mieszkańca, wyniosło ok. 6,3 kg i było o prawie 30 proc. większe niż w 2011 r. Według danych GUS, w 2017 r. wyprodukowano 247 tys. ton czekolady, czyli o 16 proc. więcej niż pięć lat wcześniej.

Zakupy, zwłaszcza produktów pierwszej potrzeby, chcemy robić szybko i wygodnie, ale też inteligentnie. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PAYBACK, co czwarty Polak wybiera sklepy położone najbliżej domu.

W 2017 r. sprowadzono do Polski mniej szkockiej whisky niż rok wcześniej (spadek o 2,82%), ale jej łączna wartość była większa o 8,63%. Najnowsze dane rynkowe potwierdzają utrzymujący się od dłuższego czasu trend konsumpcji droższych odmian tego trunku. Pod tym względem Polska wpisuje się w ogólnoświatowe standardy.

Za nami dwie niedziele z zakazem handlu. Czy nowe przepisy mocno skomplikowały Polakom życie? Z badania PAYBACK Opinion Poll możemy wnioskować, że w niewielkim stopniu, ponieważ ponad połowa z nas najchętniej robi zakupy pierwszej potrzeby w sobotę, a w niedzielę i tak chodziliśmy na nie najrzadziej.

Strony

X

Przeczytaj również