badanie opinii

Łącznie aż 83% ankietowanych uważa, że sieci handlowe powinny oferować więcej rabatów na owoce i warzywa. 41% respondentów oczekuje częstszych promocji na ten asortyment jesienią, a 26% chce tego zimą. Ponad 60% stwierdza, że o takich akcjach należy najczęściej informować klientów za pośrednictwem gazetek handlowych.

Zdrowy styl życia i wynikająca z niego profilaktyka prozdrowotna staje się coraz popularniejszy wśród Polaków. Zdrowa dieta pozwala dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych związków i minerałów oraz wyeliminować te szkodliwe, o czym przekonuje się coraz więcej konsumentów. Takie wnioski wynikają z raportu „Nawyki żywieniowe Polaków 2018”.

Ostatni rok był dobry dla wielu działających w Polsce firm. Według badania przeprowadzonego przez Grant Thornton i Euler Hermes wśród dyrektorów finansowych (CFO), są oni zadowoleni z kondycji swoich przedsiębiorstw i optymistycznie oceniają perspektywy dla ich działalności.

Niemal 80% konsumentów uważa, że producenci warzyw i owoców otrzymują w skupie zbyt mało za swoje plony. Jednocześnie klienci oczekują niższych cen w sklepach. Dodatkowo, ponad 60% ankietowanych stwierdza, że sieci handlowe za dużo zarabiają na sprzedaży tego typu produktów względem tego, ile płaci się za nie rolnikom. Nabywcy towarów nie zdają sobie sprawy z tego, że niewielkie dochody wytwórców są efektem rozdrobnienia produkcji, jej obsługi, logistyki, a także niskiej siły negocjacyjnej tej grupy zawodowej.

W tym roku zapasy na zimę planuje zrobić 49% Polaków – takie wnioski płyną z Barometru Providenta. Większość spędzi dodatkowy czas w kuchni, aby móc także zimą cieszyć się smakiem sezonowych owoców i warzyw. Wśród osób, które przygotowują słoiki, 63% to mieszkańcy wsi i co trzeci mieszkaniec średniego lub dużego miasta.

Niezmiennie najpopularniejszą formą promocji jest obniżka ceny produktu czy usługi, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat popularność korzystania z tej formy promocji spadła o 14 punktów procentowych. Obecnie dwie trzecie konsumentów deklaruje, że korzysta z tej formy promocji. Z kolei kilkukrotne wzrosty popularności w porównaniu z wynikami sprzed dwóch lat odnotowały: konkursy, zaproszenia na imprezy i wydarzenia sponsorowane oraz zwrot pieniędzy w przypadku braku efektów – wynika z Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia.

Tegoroczne badanie Salesforce poświęcone zaufaniu klientów do przedsiębiorstw dobitnie pokazuje paradoks dzisiejszego świata. Klienci oczekują od firm personalizowanego kontaktu, rozumienia i wyprzedzania ich potrzeb, ale jednocześnie obawiają się, że przetwarzane przez firmy dane osobowe są narażone na ryzyko naruszeń.

Akronim LGBT+ obejmuje osoby o tożsamościach płciowych i orientacjach seksualnych innych niż heteroseksualne osoby, które identyfikują się ze swoją płcią biologiczną. Nawyki oraz styl życia konsumentów LGBT+ różni się od konsumentów heteronormatywnych. Osoby LGBT+ zwracają większą uwagę na zdrowe żywienie, cenią sobie wygodę i jakość – wynika z analizy Nielsena.

„Monitor sieci handlowych” realizowany przez instytut ARC Rynek i Opinia wykazał, że polscy konsumenci mają duże rozeznanie na rynku handlu detalicznego. Każdy rodzaj sklepu ceniony jest za inny aspekt. Hipermarkety preferowane są w przypadku dużych zakupów spożywczo-przemysłowych, natomiast pod względem jakości obsługi bezkonkurencyjne są niewielkie sklepy osiedlowe.

Większość Polaków jest gotowa udostępniać swoje dane biometryczne, żeby szybciej robić zakupy.

Strony

X