badanie opinii

Z okazji Światowego Dnia Mleka przypadającego 1 czerwca przeprowadzono badanie  wśród polskich konsumentów, aby poznać świadomość zalet świeżego mleka w Polsce. Jak wynika z ankiety, mleko świeże pasteryzowane i UHT to dwa najbardziej rozpoznawalne rodzaje mleka. 1/3 badanych nie wie jednak, czym się różnią.

Nowoczesne technologie zajmują wysokie miejsce na liście priorytetów dyrektorów działów zakupów (CPO). Ponad jedna trzecia menedżerów uważa, że dzięki digitalizacji będą w stanie zrealizować cele zakupowe i dostarczyć wartość biznesową. W Polsce takiej odpowiedzi udzieliło aż 46 proc. ankietowanych. Jak wynika z globalnego badania firmy doradczej Deloitte nadal największym zainteresowaniem w działach zakupów cieszy się analityka danych, ale jednocześnie głównymi barierami w digitalizacji jest brak integracji i jakość danych.

Lidl Polska nieustannie zmienia się, by jak najlepiej spełniać oczekiwania swoich klientów. Zmiany dotyczą nie tylko asortymentu w sklepach, ale również nowych usług. Już od  4. czerwca firma rozpoczyna długofalowy projekt – ankietę on-line, poprzez którą po dokonanych zakupach klienci będą mogli opisać doświadczenia zakupowe oraz wziąć udział w specjalnej loterii z atrakcyjnymi nagrodami.

Ośrodek badawczy MASMI Poland postanowił przyjrzeć się coraz bardziej licznej grupie nowych konsumentów – Ukraińców migrujących do Polski, którzy, poszukując pracy i zamieszkania, zaczęli tworzyć silną grupę nabywców. Opierając się na badaniach jakościowych, MASMI stworzyło raport o wartościach i zwyczajach, którymi kierują się konsumenci migrujący zza wschodniej granicy, przy wyborze produktów i marek.

Różnorodność rynkowa w Polsce – jest źle, ale dzięki zmianie postaw konsumentów istnieje szansa na lepszą przyszłość. Taki wniosek nasuwa się po analizie raportu „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”.

Ponad połowa przedsiębiorców (prawie 53%) uważa, że płynność finansowa ich firm w ciągu najbliższych 6 miesięcy nie ulegnie zmianie. Mniejszy optymizm wykazuje 13% prowadzących biznesy, którzy spodziewają się pogorszenia swojej sytuacji. Większość (prawie 56%) przedsiębiorców, odczuwa niepewność związaną z nowymi regulacjami prawno-podatkowymi oraz uważa, że utrudnią one prowadzenie działalności.

Polski konsument coraz szybciej podąża za trendami. Producenci i detaliści prześcigają się w rozwiązaniach, które mają sprostać coraz wyższym wymaganiom klientów. Czy jednak, aby na pewno każdy konsument jest królem, czy może pewna grupa pozostaje nieco niezauważona?

Pokolenie milenialsów uwielbia kupować i wciąż preferuje zakupy w sklepach stacjonarnych – pokazują najnowsze badania L’Observatoire Cetelem BNP Paribas Personal Finance.

Wzrasta zainteresowanie programami lojalnościowymi – obecnie ponad 40 proc. nabywców deklaruje, że zawsze lub często bierze w nich udział. Na przestrzeni ostatnich lat odsetek ten utrzymuje tendencję wzrostową. W porównaniu z rokiem 2014 wzrósł o 15 punktów procentowych. Instytut GfK przeanalizował, który z programów lojalnościowych okazał się najbardziej skuteczny.

Z badania przeprowadzonego przez IBRiS wynika, że większość społeczeństwa jest zwolennikami ograniczenia handlu w niedziele. Duże rozbieżności w wynikach zanotowano w zależności od wielkości miejscowości, w której mieszkali respondenci – im większa miejscowość, tym mniej zwolenników niedzielnego zakazu.

Strony

X