badanie opinii

Rosnąca konsumpcja dań gotowych sprawia, że producenci żywności konsekwentnie rozbudowują swoją ofertę, a na sklepowych półkach można już znaleźć niemal nieograniczony wybór produktów z segmentu convenience. Dotyczy to zarówno dużych sieci, jak i mniejszych punktów sprzedaży, a także stacji benzynowych.

Polacy są w ścisłej czołówce jeśli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych technologii w sklepach stacjonarnych. Coraz więcej osób korzysta z samoobsługowych kas oraz skanerów QR.

Informacja o tym, że produkt został wyprodukowany w naszym kraju zachęca do zakupu 87% Polaków. Kolejne pozycje zajęły wskazania związane z lokalnością, rodzinnością i ekologicznością – wynika z badania Kantar TNS, przeprowadzonego na zlecenie PKN Orlen.

Znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i „W ciąży nie piję alkoholu” są bardziej widoczne i lepiej rozpoznawalne przez społeczeństwo niż obowiązkowe ostrzeżenia zdrowotne – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar/Millward Brown.

Darzymy ich sentymentem, cenimy za jakość oferowanych produktów i za to, że doskonale znają nasze preferencje zakupowe. Mali detaliści, bo o nich mowa, odgrywają ważną rolę w handlowym ekosystemie. Niestety, jak wynika z badań przeprowadzonych przez platformę MAM, aż 46% Polaków uważa, że w ich miejscu zamieszkania jest obecnie za mało lokalnych sklepów. To martwi tym bardziej, że dostrzega się potrzebę istnienia takich placówek. Aż 74% uważa, że obecność małych detalistów to niezwykle istotny element lokalnej społeczności.

Z raportu „E-commerce w Polsce”  opracowanego przez Gemius wynika, że tylko 36% Polaków potrafi wymienić jakikolwiek serwis internetowy sprzedający artykuły spożywcze. Często internet wykorzystywany jest natomiast do poszukiwania informacji o produktach kupowanych później w sklepach tradycyjnych.

Barometr EFL, wskaźnik monitorujący nastroje w mikro, małych i średnich firmach, spadł w III kwartale br. do najniższego poziomu od początku 2015 r. (od kiedy jest realizowane badanie) i osiągnął wartość 52,9 pkt. (-8,3 pkt. kw./kw.). Wszystko za sprawą wyraźnego spadku optymistów przy równoczesnym wzroście pesymistów w każdym z badanych kryteriów. 

Kasjerki w dużych sieciach handlowych wypowiadają się pozytywnie o ograniczeniu handlu w niedziele. Pomimo mniejszych zarobków oraz większej ilości pracy w soboty i poniedziałki uważają, że wprowadzenie nowego prawa było dla nich dobre, ponieważ mają więcej czasu dla swoich rodzin.

Ponad 66% polskich pracowników przyznało, że jest gotowych na pracę w stresującym środowisku. Największą odpornością na stres wyróżniają się osoby pracujące w administracji biurowej (75,6%) oraz w sprzedaży (74,4%).

SW Research i ITBC Communication w partnerstwie z Polską Radą Centrów Handlowych zrealizowały badanie dotyczące postrzegania zakazu handlu w niedziele w kontekście zwyczajów i opinii konsumentów.

Strony

X

Przeczytaj również