badanie opinii

Blisko 80% ankietowanych z dużych miast kupuje gotowe dania. Prawie 40% badanych chce przede wszystkim w ten sposób zaoszczędzić swój czas. Widać też, że oferta mocno się poszerza. Dotyczy to szczególnie warzywnych potraw – wynika z badania przeprowadzonego przez Grupę AdRetail oraz Hiper-com Poland. 

Z roku na rok przygotowania do świąt zaczynają się coraz wcześniej. I choć oferta świąteczna gości w sklepach już od początku listopada, to konsumenci o pierwszych zakupach świątecznych myślą z końcem wakacji.

Święta to jeden z najważniejszych momentów zakupowych dla branży spożywczej. W okresie przedświątecznym konsumenci poszukują na sklepowych półkach produktów, które będą wykorzystywane w trakcie przyrządzania świątecznych potraw. To również moment, kiedy chętniej wraca się do tradycji i przygotowuje potrawy, które na świąteczne stoły podawały nasze mamy i babcie, dodając do nich nutę nowoczesności. Dlaczego tak bardzo lubimy wracać w tym czasie do korzeni?

Dla 71% konsumentów jakość produktu jest najważniejszym kryterium zakupowym. Choć niewiele wiedzą o procedurach certyfikacji, to robi na nich wrażenie informacja, że dany produkt został przebadany. Na drugim miejscu jest cena, decydująca dla 61% Polaków. Zaufanie do produktów znanych marek deklaruje jedynie 28% konsumentów – wynika z nowego badania firmy TÜV Rheinland Polska, która przyjrzała się wyborom konsumenckim Polaków.

Aż 75% mieszkańców dużych miast nie szuka informacji nt. gotowych dań przed ich zakupem. Prawie połowa z nich nie ma takiej potrzeby. Natomiast 53% badanych nie umie wskazać, gdzie sieci powinny przedstawiać komunikaty dot. tych produktów. 17% uważa, że najlepsze do tego byłyby gazetki handlowe. 15% wymienia stoiska. To wyniki badania wykonanego przez Grupę AdRetail i Hiper-com Poland.

Jak pokazują dane z najnowszego raportu „Polaków portfel własny – kochamy okazje” opracowanego przez Instytut IBRIS na zlecenie Santander Consumer Banku, Polacy mają bardzo zdroworozsądkowe podejście do promocji i zakupowych okazji.

Święta Bożego Narodzenia to dla Polaków wyjątkowy, spędzony z rodziną i przyjaciółmi czas, na którym oszczędzać nie zamierzają. Jak pokazuje dwudziesta pierwsza edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2018”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte, w tym roku na prezenty, żywność oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1168 zł, czyli o 6% więcej niż wydaliśmy rok temu.

Dyrektorzy finansowi firm w Polsce odczuwają zaostrzenie praktyki podatkowej – wynika z raportu „CFO czują dokręcenie fiskalnej śruby”  opracowanego przez Grant Thornton i Euler Hermes.

Black Friday oraz zakupy świąteczne stanowią dla detalistów i producentów ostatnią prostą w handlowym maratonie roku. W Polsce widać już pierwsze efekty wyprzedażowych działań marketingowych. Obecnie już 60% polskich konsumentów twierdzi, że spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. To znaczny wzrost w porównaniu z ubiegłorocznymi deklaracjami, kiedy znajomość tego pojęcia deklarowało zaledwie 30% Polaków.

Kasjerki i kasjerzy coraz pozytywniej wypowiadają się o zakazie handlu w niedziele. Na przestrzeni kilku miesięcy od wprowadzenia tego prawa widać rosnącą aprobatę dla niego.

Strony

X