akcje promocyjne

Niezmiennie najpopularniejszą formą promocji jest obniżka ceny produktu czy usługi, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat popularność korzystania z tej formy promocji spadła o 14 punktów procentowych. Obecnie dwie trzecie konsumentów deklaruje, że korzysta z tej formy promocji. Z kolei kilkukrotne wzrosty popularności w porównaniu z wynikami sprzed dwóch lat odnotowały: konkursy, zaproszenia na imprezy i wydarzenia sponsorowane oraz zwrot pieniędzy w przypadku braku efektów – wynika z Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia.

W Polsce Dzień Ojca świętowany jest 23 czerwca. Kosmetyki, jak co roku, świetnie się sprawdzają w roli prezentów. Sieć Drogerii Natura postanowiła postawić w tym roku na promocję kosmetyków męskich, wprowadzając atrakcyjne promocje i  rabaty.

Sieć znów zaskakuje niebanalną, sezonową promocją, choć na razie skierowaną do ograniczonego grona członków Klubu Rossmann. Tym razem proponuje rabat 2+2 gratis na niektóre kosmetyki w ramach akcji „Odsłoń nogi na lato".

W lutowej edycji badania aktywności branży FMCG w punktach sprzedaży audytorzy firmy Skilltelligence zostali wysłani do 300 małych i średnich sklepów spożywczych z misją zbadania aktywności promocyjnej producentów w punkcie sprzedaży. 

Instytut GfK przeprowadził badania, które dowodzą, że płeć ma znaczenie dla odbioru działań marketingowych stosowanych przez sklepy. Marketing POS w postaci kuponów, zniżek, próbek produktów czy ekspozycji na terenie sklepów ma, jak się okazuje, ogromne znaczenie w sprzedaży. 

X