Jesteś tutaj

Maspex utworzył spólkę joint venture z tureckim koncernem spożywczym

Grupa Maspex Wadowice utworzyła spółkę joint venture z jedną z wiodących tureckich firm spożywczych - TAT KONSERVE SANAYİİ, która należy do holdingu Koc. Celem współpracy jest wprowadzenie na rynek turecki soków Kubuś, które będą tam sprzedawane pod marką Tedi. Właśnie wystartowała ich sprzedaż. Turcja to duży i perspektywiczny rynek. Kategoria soków, nektarów i napojów w tym kraju jest jeszcze słabo rozwinięta i cechuje się niskim spożyciem soków na osobę (ok. 7L). Kubuś to jedna z najbardziej znanych polskich marek spożywczych za granicą. Jest liderem w kategorii soków przecierowych nie tylko w Polsce, ale  także w Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz w Czechach i na Słowacji. Łącznie Kubuś sprzedawany jest już w ponad 25 krajach.

Grupa Maspex Wadowice utworzyła spółkę joint venture z jedną z wiodących tureckich firm spożywczych - TAT KONSERVE SANAYİİ, która należy do holdingu Koc. Wszystkie warunki do zawarcia transakcji zostały spełnione w tym najważniejszy, czyli uzyskanie zgody Urzędu Ochrony Konkurencji.   

TAT to spółka giełdowa, o szerokim profilu działalności, oferująca m.in. przetwory warzywne (zwł. pomidorowe) i majonezy (marka Tat), produkty mleczne (marka Sek), makarony (marka Pastavilla) i przetwory mięsne (marka Maret). W 2012 roku jej przychody ze sprzedaży wyniosły ok. 1,3 miliarda zł. Firma posiada dostęp do jednej z największych w Turcji struktur dystrybucyjnych (Düzey Company).

Celem współpracy jest wprowadzenie na rynek turecki soków Kubuś. Strona turecka będzie odpowiadać m.in. za dystrybucję i docelowo za produkcję, a Maspex jest odpowiedzialny za działania marketingowe i promocyjne, jak również udzielać będzie wsparcia w zakresie badań, rozwoju i technologii.

Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex Wadowice:

„Turcja z ponad 75 milionami mieszkańców, młodym społeczeństwem, dynamiczną gospodarką i jeszcze stosunkowo niskim poziomem konsumpcji to bardzo atrakcyjny rynek z punktu widzenia każdej firmy spożywczej. Współpraca z firmą TAT KONSERVE SANAYİİ, która jest w tym kraju wiodącym producentem, posiadającym dostęp do rozległej sieci dystrybucji, stwarza nam szansę  na szybkie zaistnienie na tym atrakcyjnym rynku. W ubiegłym tygodniu rozpoczęliśmy sprzedaż. W ofercie znajdują się smaki na bazie marchwi oraz kompozycji owoców, ulubionych przez tamtejsze dzieci i młodzież. Soki Kubuś polubili już konsumenci w ponad 25 krajach, także mamy nadzieję, że ich walory zostaną również docenione 
w Turcji."

Arzu Aslan, General Manager TAT KONSERVE SANAYİİ A.Ş:

„Jesteśmy dumni z utworzenia joint venture z Grupą Maspex Wadowice, która jest czołowym producentem soków w Europie Środkowo-Wschodniej i posiada rozległą wiedzę na temat tego rynku. Wierzymy, że nasz nowy produkt, skierowany do matek i dzieci, dzięki unikalnym cechom i poprzez  silnego bohatera, jakim jest miś Tedi, stanie się hitem na rynku tureckim". 

Turcja to duży i perspektywiczny rynek. Dużą część społeczeństwa stanowią ludzie młodzi i dzieci (25% w wieku 0-14 lat). Rynek soków, nektarów i napojów w Turcji jest jeszcze rynkiem słabo rozwiniętym i cechuje się niskim spożyciem soków na osobę (ok. 7L). Turcja to także jeden z najczęściej wybieranych przez Polaków kierunków wakacyjnych wyjazdów.  Zarówno rodzice, jak i dzieci będą mogli znaleźć na półkach produkt, który znają.  

Kubuś to jedna z najbardziej znanych polskich marek spożywczych za granicą. Produkt jest liderem w kategorii soków przecierowych nie tylko w Polsce, ale także w Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz w Czechach i na Słowacji. Kubuś znany jest: w Bułgarii, Rumunii i w Rosji jako Tedi, w Czechach i na Słowacji jako Kubik, a na Węgrzech jako Kubu. Łącznie produkt trafia do ponad 25 krajów. Marka cieszy się zaufaniem rodziców i dzieci już od kilkunastu lat. Badania wykazały, że na 100 konsumentów (matek), aż 94 zna markę Kubuś (źródło: Millword Brown, październik 2013).

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Do XVI edycji Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” zgłoszonych zostało ponad 320 tys. dzieci z całej Polski. Z początkiem października ruszają rozgrywki, a dziewczęta i chłopcy ze wszystkich województw zaczynają rywalizację o finał na Stadionie Narodowym.

X