Żywiecka Szkoła Piwowarska w nowym spocie

Kampanie

Żywiecka Szkoła Piwowarska w nowym spocie

02 marca 2015

Jednym z elementów, które od momentu powstania Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu w 1856 roku pozostają niezmienne, są wyjątkowi ludzie tworzący Żywiecką Szkołę Piwowarską. W swoim najnowszym spocie reklamowym Żywiec przybliża konsumentom sylwetki twórców Szkoły i ich idee, które żyją w żywieckim browarze po dziś dzień.

Założenie browaru było spełnieniem marzeń arcyksięcia Albrechta Fryderyka Habsburga, a jego ambicją warzenie doskonałego piwa. W tym celu zatrudnił najlepszych ówczesnych browarników – mistrzów z Cieszyna, Czech i Austrii. Każdego z nich wyróżniało znawstwo i odwaga w zgłębianiu piwnych tajemnic. W ten sposób narodziła się Żywiecka Szkoła Piwowarska, u podstaw której leży dążenie do osiągnięcia najwyższej jakości warzonego piwa oraz rozwój nowych gatunków. Dzięki temu pod koniec XIX wieku produkowano w Żywcu nie tylko jasnego lagera, ale także portera, bocka czy piwo marcowe.

Przez dziesięciolecia ludzie w browarze byli kluczowym elementem jego rozwoju. Dotyczy to zarówno kolejnych jego właścicieli – dzieło Albrechta rozwinął najpierw jego bratanek Karol Stefan Habsburg, a następnie Karol Olbracht, zasłużony pułkownik artylerii Wojska Polskiego – oraz pierwszych mistrzów, takich jak Henryk Bauer czy Juliusz Wagner (twórca receptury żywieckiego portera w 1881 roku). Nie wolno zapomnieć również o  „zwykłych” pracownikach. Ich rola jest nie do przecenienia, wszak to właśnie czterej szeregowi pracownicy uratowali browar przed wysadzeniem pod koniec II Wojny Światowej.

Idee Żywieckiej Szkoły Piwowarskiej, powstałe prawie 160 lat temu, są aktualne do dziś. Współcześni żywieccy piwowarzy w 2014 roku wznowili produkcję starych gatunków, tj. Marcowego i Bocka, ale też cały czas poszukują nowych inspiracji. W taki sposób powstały współczesne, innowacyjne receptury w postaci Żywca Białego czy Żywca APA.

Sukces Żywieckiej Szkoły Piwowarskiej opiera się nie tylko na poszanowaniu tradycji browarniczej i stałym dążeniu do podnoszenia jakości. Kluczem do niego jest również poszukiwanie i rozwój innowacyjnych pomysłów, co stale w Żywcu robimy. W końcu w ślad za zmieniającym się światem, zmieniać się musi sama Szkoła – mówi Tomasz Hadam, Brand Manager marki Żywiec.

Pierwszy z trzech filmów, opowiadających o piwnym dziedzictwie Żywca, został wyemitowany 3 października 2014 r. Najnowsza kreacja w wersji 30” będzie emitowana od 2 marca w najważniejszych ogólnopolskich i tematycznych stacjach telewizyjnych, natomiast rozbudowany 60” spot, zostanie pokazany na kanałach z portfolio Discovery Networks.