Jesteś tutaj

Podsumowanie rynku wody butelkowanej

Obchodziliśmy  Światowy Dzień Wody, która jest coraz chętniej wybierana przez Polaków jako najzdrowszy z napojów. Stabilny trend zdrowego odżywiania, którego częścią jest odpowiednie nawodnienie, znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach kategorii.

Z roku na rok rynek wody w Polsce nieustannie rośnie. Woda jest drugą największą kategorią tzw. dóbr szybkozbywalnych pod względem wartościowym i jest przez Polaków kupowana średnio 12 razy w miesiącu, a w ciągu 15 lat ta częstotliwość wzrosła o 1/5 .

Wśród napojów bezalkoholowych wzrost sprzedaży wody jest szybszy niż wzrost całej kategorii. Mówiąc o strukturze rynku, możemy wyróżnić dwa największe segmenty: wody gazowane (których wzrost w 2017 r. był na poziomie 4,5%) oraz niegazowane (+6,9%) i to one odpowiadają w największym stopniu za rozwój kategorii wody. Na popularności zyskują też produkty dla dzieci – segment ten zanotował wzrost w ujęciu wartościowym o 8,7% w 2017 w porównaniu z rokiem 2016 .

Żywiec Zdrój, który w tym roku organizuje 10-tą edycję programu edukacyjnego dla dzieci „Mamo, tato, wolę wodę”, od 2016 r. jest aktywnie obecny w tym segmencie z opakowaniami nawiązującymi do bohaterów bajek i filmów.

W 2017 r. można było zaobserwować jeszcze jeden trend rynkowy. Jest to segment wód w małych opakowaniach i segment produktów dziecięcych. Sprzedaż małych opakowań o pojemności do 1l, wzrosła o 12% w porównaniu z rokiem poprzednim . Te dane pokazują, że Polacy chętniej sięgają po małe opakowania, które pasują do ich coraz bardziej dynamicznego stylu życia. Wygodne butelki wybierane są na spacer, podczas aktywności sportowych, czy do szkoły lub pracy.

Badania pokazują, że chociaż rynek wody rośnie bardzo dynamicznie, to wciąż ponad połowa Polaków pije za mało płynów , a 11% z nas w ogóle nie sięga po wodę . Według zaleceń ekspertów woda powinna być głównym źródłem płynów w diecie, natomiast jak dowodzą wyniki dużego badania populacyjnego Liq.in7 realizowanego w 13 krajach, w tym w Polsce, dorosły Polak wypija niespełna 2 szklanki wody na 7 szklanek wypijanych dziennie płynów . Problem ten widoczny jest niestety również wśród młodszych dzieci w wieku 4-9 lat, które piją średnio tylko jedną szklankę wody dziennie na 5 zalecanych szklanek płynów . Dane te to nie tylko statystyk, a realny problem, który może mieć negatywne konsekwencje dla zdrowia naszego organizmu, a tym samym samopoczucia. Dlatego tak ważna jest odpowiednia edukacja w tym zakresie. Żywiec Zdrój nieustannie realizuje swoją misję, zachęcając ludzi do tego, by pili zdrowiej oraz dokłada wszelkich starań, aby informować Polaków na temat znaczenia spożycia wody dla zdrowia i budować prawidłowe postawy poprzez liczne działania i programy edukacyjne. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Okres jesienno-zimowy to czas, w którym dni stają się coraz krótsze i zaczyna nam brakować światła słonecznego, co sprawia, że tracimy optymizm i pogodę ducha. Aby przełamać szarą codzienność i dać powód do uśmiechu, Żywiec Zdrój Smako-Łyk wprowadza na rynek limitowaną, słoneczną edycję swoich produktów.

Już po raz 14. dziennik Rzeczpospolita zaprezentował ranking krajowych znaków towarowych, ocenianych pod względem ich wartości oraz siły i mocy rynkowej. Żywiec Zdrój po raz kolejny okazał się najmocniejszą marką wodną na rynku, zajmując aż 2. miejsce w kategorii napojów bezalkoholowych.

X