Żelki rządzą – landrynki odchodzą do lamusa

Aktualności

Żelki rządzą – landrynki odchodzą do lamusa

10 kwietnia 2014

Żelki to obecnie największy segment kategorii cukierków paczkowanych z udziałem ilościowym 32,6% oraz wartościowym 24,7% . Żelki jeszcze nigdy nie były w Polsce tak popularne i lubiane Segment żelek zanotował w ostatnim czasie największy wzrost sprzedaży wartościowej, bo aż o ok. 10,7% (z 251,3 mln zł do 278,1 mln zł)! Oznacza to, że w ciągu 2013 roku Polacy zjedli o ok. 1 143 ton więcej żelek niż w roku poprzednim. 

Najbardziej rozpoznawalną marką w kategorii żelki w Polsce jest obecnie Haribo. Odsetek respondentów, którzy sami zadeklarowali znajomość marki, bez żadnej pomocy ze strony ankietera sięga 30% dla marki Haribo . Druga marka otrzymała o połowę mniej wskazań. Wskaźnik znajomości wspomaganej Haribo plasuje się na poziomie 65%.

Z czego wynika ten sukces?

– To co odróżnia żelki Haribo od innych słodyczy to możliwość tworzenia bardzo innowacyjnych, ciekawych zarówno pod względem kolorów jak i kształtów, produktów. Żelki po prostu nie wiedzą co to nuda – mówi Małgorzata Zgoda z firmy Haribo.

– Spożycie żelek na mieszkańca w Polsce nadal jest niższe niż ich spożycie u naszych zachodnich sąsiadów, dlatego będziemy jeszcze bardziej rozkochiwać Polaków w żelkach, oczywiście tych Haribo – mówi Artur Gromadzki, członek Zarządu Haribo.