Sprzedaż Biedronki w ’13 wzrosła o 15%

Aktualności

Sprzedaż Biedronki w ’13 wzrosła o 15%

Sprzedaż Biedronki w 2013 r. wyniosła 7,7 mld euro, co oznacza wzrost w złotych o 15% rdr. EBITDA Biedronki zwiększyła się w tym czasie o 8,7% do 600 mln euro – podało Jeronimo Martins w prezentacji.

W 2013 r. sieć zanotowała wzrost sprzedaży rok do roku o 1 mld euro. Łączna sprzedaż wzrosła o 15% do 7,7 mld euro, a sprzedaż LFL wzrosła o 4,2%, odzwierciedlając widoczne spowolnienie konsumpcji prywatnej w Polsce – napisano.

EBITDA Biedronki wzrosła o 8,7% do 600 mln euro. Marża EBITDA spadła do 7,8% z 8,2% w 2012 r.

Sprzedaż Biedronki stanowiła około 65% sprzedaży całej grupy Jeronimo Martins, a EBITDA 77% łącznego wyniku.

W 2013 r. Biedronka otworzyła 280 nowych sklepów, sieć powiększyła się netto o 268 nowych placówek do 2.393 sklepów. Uruchomiono też dwa nowe centra dystrybucyjne. CAPEX Biedronki wyniósł 402 mln euro.

Celem na ten rok jest otwarcie ok. 300 nowych sklepów Biedronka i trzech nowych centrów dystrybucyjnych.

Sieć należących do grupy drogerii Hebe zwiększyła się w ubiegłym roku o 36 nowych lokalizacji do 104 punktów. Sprzedaż Hebe wyniosła 59 mln euro.

Cała grupa Jeronimo Martins zanotowała w 2013 r. wzrost sprzedaży o 10,7% rdr do 11,8 mld euro. EBITDA wzrosła o 5,1% do 777 mln euro.

– Spodziewamy się, że wzrost sprzedaży grupy w 2014 r. po wyłączeniu efektu walutowego, będzie co najmniej porównywalny do wzrostu osiągniętego w 2013 r. Zakładamy, że EBITDA grupy wzrośnie zgodnie ze wzrostem sprzedaży, choć w świetle ryzyka deflacji cen żywności i konkurencyjności rynku nie możemy wykluczyć, że marża EBITDA grupy będzie nieco niższa rok do roku – napisano w komunikacie prasowym Jeronimo Martins.

CAPEX dla całej grupy na ten rok zaplanowany jest na 600-700 mln euro.

Źródło: PAP