Satelity śledzą plantacje oleju palmowego

Aktualności

Satelity śledzą plantacje oleju palmowego

Czołowi producenci, jak Nestlé, Unilever, Ferrero czy Mondelez interesują się technologią satelitarną mającą pomóc im w namierzaniu wycinki lasów pod plantacje olejowca gwinejskiego, z którego wytwarza się olej palmowy. Ma to związek z presją zaopatrywania się w surowce certyfikowane przez RSPO zrzeszające plantatorów, producentów i sprzedawców wyrobów z olejowca gwinejskiego.

Producenci stosujący olej palmowy w celu monitoringu upraw korzystają z kontroli łańcuchów dostaw. Namierzają w ten sposób wyrąb lasów Malezji i Indonezji pod plantacje olejowca gwinejskiego. Najwięksi odbiorcy oleju palmowego zobowiązali się położyć kres wycinkom dżungli do 2020 r.

Nestlé rozpoczęło satelitarne śledzenie w styczniu, przy pomocy systemu Starlink. Od marca firma będzie publikować dane online. Po sprawdzeniu ostrzeżenia o wylesianiu, otrzymanego z satelity, Nestlé  zawiesi współpracę z dostawcą. Systemu Starlink używała także firma Ferrero. Aktualnie oceniane są wyniki programu pilotażowego. Natomiast Unilever sprawdzi satelitarny system śledzenia Global Forest Watch (GFW) Pro, który ruszy tego lata.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay